اکبر معتدی حقی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت : ماموران این اداره ماه گذشته (آذر ماه) دو مورد قاچاق چوب آلات جنگلی را در شهرستان لاهیجان شناسایی و اقدام به کشف و ضبط آن کردند و متخلفان به دادگاه معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد:در یک مورد درختان جنگلی مستقر در حریم رودخانه در منطقه شکاکم لاهیجان قطع شده بودند که با تلاش ماموران حفاظت این اداره ، قسمتی از چوب آلات مقطوعه کشف و توقیف و در این خصوص متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.
وی تصریح کرد: حجم درختان مقطوعه حاشیه رودخانه حدود 19 مترمکعب بود ولی ماموران توانستند حدود 10 مترمکعب از این چوب آلات را کشف و ضبط نمایند.
وی اظهارداشت:در یک مورد دیگر حدود دو مترمکعب از چوب آلات جنگلی بدون مجوز قانونی که در یک دستگاه خودرو نیسان جاسازی شده بود توسط ماموران این اداره کشف و ضبط و اقدامات قانونی لازم در این زمینه نیز بعمل آمد.
با وجود ممنوعیت بهره برداری از جنگل ها و درختان جنگلی در استان های شمالی به مدت 10سال و با برخورد با متخلفان عرصه های جنگلی هرچند وقت قطع غیر قانونی درختان جنگلی و قاچاق چوب از جنگل های گیلان توسط افراد معدودی ادامه دارد.
شهرستان لاهیجان حدود 10 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که عمدتا در مناطق کوهپایه ای و شیب دار واقع هستند.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.