به گزارش خبرنگار ایرنا، هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی رشت که حدود پنج ساعت با حضور اعضای شورای اسلامی این کلانشهر، خبرنگاران و عکاسان به طول انجامید ؛ همانند سایر جلسات انتخاب شهرداران رشت در دوره های مختلف شورای اسلامی با حاشیه هایی همراه بود.
ریاست جلسه امروز شورای اسلامی کلانشهر رشت در ابتدا بر عهده رضا رسولی نائب رییس شورا بود اما بعد از ساعتی سیدامیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی ریاست جلسه را بر عهده گرفت.
طبق لیست ارائه شده در این جلسه محمدرضا برکت، سیدمحمدعلی ثابت قدم، رسول جماعتی، محمدعیسی چیتی ، رضا ساغری، رحیم شوقی چهارده، حسین علیقلی زاده، سیدجواد میرحسینی، رمضان میرعباسی، عظیم نوربخش و حجت جذب بایستی برای ارائه برنامه حضور می یافتند اما از این تعداد تنها محمدعیسی چیتی، رضا ساغری، حسین علیقلی زاده و حجت جذب در صحن شورا برای ارائه برنامه حاضر شدند و بقیه نامزدها بنا به دلایلی از حضور در صحن امتناع کردند.
قبل از ارائه برنامه نامزدهای تصدی پست شهرداری رشت، بهراد ذاکری از اعضای شورای اسلامی این کلانشهر گفت: معتقدم منفعت طلبی و قدرت طلبی سالها در انتخاب شهردار موثر بوده که در این دوره از شورای اسلامی رشت به اوج خود رسیده است.
وی اظهار داشت: با توجه به ارائه نمایشی برنامه های نامزدها برای تصدی پست شهرداری رشت ترجیح می دهم که صحن شورا را ترک و بعد از ارائه برنامه و هنگام رای گیری حاضر شوم.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت در پایان ارائه برنامه نامزدها برای تصدی پست شهرداری کلانشهر رشت حضور یافت و در برگه رای گیری نوشت رشت ، شهر خسته را و نوشته خود را به همه حاضران در جلسه نشان داد.
وی درباره حضور جذب برای ارائه برنامه ها در صحن شورا با بیان این که وی طبق آیین نامه احراز پست سمت شهردار سابقه 9 سال مدیریت میانی را ندارد، اظهار داشت: ما بایستی به این آیین نامه عمل کنیم و ملزم به اجرای آن هستیم.
رضا رسولی یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت از حجت جذب پرسید که شما برای نامزدی در مجلس شورای اسلامی برنامه داشتید، آیا بر این تصمیم مصمم هستید؟
فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز با تاکید بر این که ما ملزم به اجرای آیین نامه جدید احراز سمت شهردار هستیم، گفت: حضور جذب برای ارائه برنامه با توجه به این که سابقه 9 سال مدیریت میانی را ندارد، نوعی فرصت سوزی، خودزنی سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است.
وی خطاب به حجت جذب بیان داشت: شما بی گناه هستید، همکاران و دوستان آگاه من که اصرار به حضور شما داشتند، بایستی پاسخگوی شهر باشند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: بنده با این چالش جدید در انتخابی نسنجیده ، شرمنده هستم.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان این که همه توهین ها را می پذیریم، بیان داشت: بومی بودن و برخورداری از سلامت نفس از ویژگی هایست که مردم از ما برای انتخاب شهردار انتظار دارند.
احمد رمضانپور نرگسی درباره آیین نامه احراز سمت شهردار با امضاء معاون اول رئیس جمهوری و ابلاغ آن به سراسر کشور خاطر نشان کرد: بنده به عنوان فردی که 40 سال تجربه کار قانونی دارم با توجه به تحقیقات انجام شده ضمیمه این قانون نیامده است.
اسماعیل حاجی پور یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز بیان داشت: از اول گفتم همه نامزدهای دارای شرایط آیین نامه احراز سمت شهردار و همه آنهایی که شرایط این آیین نامه را ندارند، برای برنامه در صحن شورا دعوت شوند.
حجت جذب شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه گفت: این که قرار باشد در کلانشهر رشت اتفاق خوبی بیفتند مطمئنا همه دوستان، اعضای شورا و کارکنان شهرداری، نظارتی و اجرایی بایستی همدل باشند.
وی همسان سازی حقوق کارکنان بر اساس نظام هماهنگ پرداخت، تمرکز و نظارت بیشتر واحدهای نظارتی با هدف ارتقا زندگی کارکنان حجمی شهرداری، برنامه ریزی برای رفع مشکل صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی، تعیین تکلیف واحدهای خارج از چارت و ابلاغیه های خارج از چارچوب، ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی و شفاف سازی در حوزه مالی، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی برای استخدام، اولویت در پرداخت حقوق و مزایا، ایجاد فضای امن حمایتی و تهیه بسته های سرمایه گذاری، توسعه کارخانه کودآلی و احیای کارخانه آسفالت را از جمله برنامه های خود عنوان کرد.
امروز (دوشنبه) در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی رشت پس از ارائه برنامه نامزدهای تصدی پست شهرداری این کلانشهر ، حجت جذب یکی از گزینه ها با شش رای به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر انتخاب شد.
چهار گزینه تصدی پست شهرداری کلانشهر رشت به نام های رضا ساغری، حسین علیقلی زاده، محمدعیسی چیتی و حجت جذب به منظور جلب آرای اعضای شورای اسلامی رشت برای تصدی پست شهرداری این کلانشهر در صحن شورا برنامه های خود را ارائه دادند و هفت نامزد دیگر برای ارائه برنامه در صحن حضور نیافتند.
مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شصت و پنجمین شهردار رشت سکان مدیریت شهری این کلانشهر را به دست گرفته بود، سی ام تیرماه سال جاری پس از 10 ماه استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد و اعضای شورای اسلامی رشت با انتخاب و معرفی علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر، برای انتخاب شهردار جدید رشت اقدام کردند.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر 11 عضو دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.