جمشید مهدوی عصر یکشنبه در بازدید از سوئیت های امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) به خبرنگار ایرنا بیان کرد: عملیات ساخت 12 سوئیت حرم از سال 88 آغاز شده بود اما در چهار سال گذشته با جدیت پیگیری شده و ظرفیت کل اسکان آنها 75 نفر در روز است.
وی ادامه داد: برای این طرح عمرانی از تسهیلات سازمان اوقاف و امور خیریه، اعتبارات دولتی و نذورات حرم هزینه می شود و با بهره برداری از سوئیت ها برای حداقل 6 نفر شغل ایجاد خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا اظهار کرد: بیشترین زمان استفاده از این اماکن اقامتی در تعطیلات نوروزی، تابستان، مناسبت های ملی و مذهبی خواهد بود و امکان عقد قرارداد با دستگاه های دولتی جهت اسکان و استفاده نیروهای انسانی آنها نیز وجود دارد.
مهدوی گفت: سوئیت ها از چهار تا 10 نفر گنجایش دارند و درآمد حاصل از استفاده آنها علاوه بر تامین مخارج اشتغال افراد به حساب امامزادگان واریز خواهد شد و این طرح با هدف تامین منبع مالی برای حرم اجرا می شود.
آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش، مورد توجه عاشقان اهل بیت (ع) و زائران خارجی اربعین است و در رونق گردشگری مذهبی آستارا تاثیر زیادی دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.