به گزارش ایرنا، فرهاد دلق پوش عصر یکشنبه در نشست امضا تفاهم نامه گسترش همکاری سازمان صمت گیلان و دانگاه جامع علمی کاربردی استان در رشت، به اهمیت و جایگاه اثر بخش ارتباط صنعت با دانشگاه تاکید و اضافه کرد: هم اکنون بین مراکز علمی و کسب و کار و تولید ، افتراق است و لازم است به سمتی پیش برویم که پل های ارتباطی منطقی و علمی بین دانش و تولید ایجاد تا بتوانیم از مزایای ان به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی از دانشگاه به عنوان یک مزیت و ظرفیت ویژه جهت هم افزایی یاد و تصریح کرد: اگر جزیره ای و به صورت مجزا عمل کنیم عملا زمان و فرصت را در این عصر تکنولوژی از دست داده ایم و از بسیاری کشورهای هم سطح عقب خواهیم ماند.
وی بیان کرد: حداقل 40 درصد اشتغال استان بر عهده بخش صنعت، معدن و تجارت است و هم اکنون با فعالیت سه هزار و 100 واحد صنعتی فعال در استان بیش از 82 هزار فقط به صوت مستقیم در صنعت اشتغال دارند که خود این بخش فرصت بزرگی برای استفاده مطلوب دانشگاه است.
دلق پوش همچنین با اشاره به فعالیت 102 هزار واحد صنفی تصریح کرد: در حوزه صنوف و بازار 200 هزار نفر مشغول به کارند که البته 12 معدن فعال با اشتغال یک هزارو 780نفر نیز در استان فعالیت دارند که مستعد آموزش های تخصصی و کاربردی فارغ از مباحث نظر هستند.
وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت کارورزی برای دانشجویان و بازدید تخصصی از مراکز صنعتی و تولیدی می تواند به توانایی علمی دانشگاه توام با تجربه و همچنین اجرای پروژه های پژوهشی منجر شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون در گیلان کارخانجاتی در حوزه های مختلف صنعتی نظیر تولید انواع کابل آلومینیومی در حال شکل گیری و راه اندازی هستند که حتی در سطح خاورمیانه کم نظیر هستند.
وی خاطر نشان کرد: راهبرد سازمانی ما بر حمایت از صنایع دانش بنیان و صادرات محور استوار است چرا که مزیت رقابت پذیر و میزان ارزش افزوده در آنها بیشتر از سایر تولیدات صنعتی می باشد.
دلق پوش اظهار داشت: دانشگاه کاربردی باید خروجی کاربردش به صورت عملیاتی در بازار کار و مباحث اقتصادی متبلور شود تا این ظرفیت عظیم علمی منجر به افزایش راندمان حوزه های مختلف شود و در عمل تاثیر آنهمه فارغ التحصیلان دانشگاهی را در پیشرفت جامعه شاهد باشیم.
وی ادامه داد: آمادگی داریم پلی مستحکم بین دانشگاه و محیط کسب و کار فراهم نماییم و این نیازمند یک کار ساختاری است که مبنای آن می تواند این تفاهمنامه باشد و در این راستا کمیته ای برای راهبردی و اجرایی کردن مفاد این نامه تشکیل خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز ضمن ابراز خرسندی و خیر مقدم به مسئولان سازمان صمت بیان کرد: همواره سعی بر این بوده که مراکز علمی کاربردی ما در جوار صنعت ایجاد و بنا تا از ترکیب فضای علمی و صنعتی پیشرفت ویژه ای در سطوح علمی و اقتصادی به صورت توامان حاصل شود.
صادقی استفاده از شیوه های کاربینی و کار آموزی را برای اعتلای دانشجویان موثر دانست و عنوان کرد: حفظ تعامل و ارتباط گیری مراکز علمی با بدنه صنعت برای ما بسیار است و حتی در کشور های اروپایی نیز بر ان تاکید شده تا فارغ التحصیلان دانشگاه ها با مبانی و اصول شرایط کسب و کار و تولید عجین شوند .
در پایان تفاهم نامه گسترش همکاری بین سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان امضاء شد.
این تفاهم نامه با محوریت اجرای پروژه های تحقیقاتی ، تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز بخش صنعت و بازار کار ، برگزاری دوره های آموزشی ، هدایت و همچنین حمایت از پایان نامه ها ، امکان سنجی ، مطالعه و برنامه ریزی و اجرای بازدیدهای دانشجویی از مراکز صنعتی و تولیدی به امضاء رسید.
سه هزار و 100 واحد صنعتی و 102 هزار واحد صنفی در گیلان فعال است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.