گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به ایرنا حاکیست؛ بنا به اظهار معاون درمان این دانشگاه ، یک واحد صنفی فروش داروها و محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در رشت به علت فروش دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز، پلمپ و از فعالیت آن ممانعت به عمل آمد.
اسماعیل نورصالحی ادامه داد: تیمی از افراد غیر پزشک و فاقد صلاحیت در استان نسبت به ویزیت و تجویز داروهای دست ساز نامشخص و غیر مجاز به شهروندان اقدام می کردند که با مشخص شدن ورود دارو برای این تیم از خارج از استان، محل فروش داروها و لوازم آرایشی بهداشتی غیر مجاز در یک عطاری شناسایی و با هوشیاری تیم های بازرسان نظارت بر درمان دانشگاه ، داروهای فوق جمع آوری و برای بررسی بیشتر تحویل معاونت غذا و دارو شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه تهدید سلامت مردم خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، گفت که با متخلفان و افرادی که به هر نحوی باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان شوند، برابر قانون برخورد می شود.

** توقیف لامپ های خارجی قاچاق در آستارا
فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف و ضبط یک هزار لامپ هالوژنی خارجی قاچاق و دستگیری یک نفر متهم آن در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد نمازی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: ماموران پلیس آگاهی آستارا روز گذشته در پی دریافت خبر انبار لامپ‌های کم مصرف خارجی در یک واحد صنفی، پس از تحقیقات و صحت موضوع، آنها را در بازرسی از مغازه کشف کرده و متهم 28 ساله به محاکم قضایی معرفی شد.
وی ارزش اقتصادی این لامپ ها را طبق اعلام نظر کارشناسان، 120 میلیون ریال ذکر و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به منظور حمایت از تولیدات داخلی، در دستور کار نیروی انتظامی عنوان کرد.
7286 /7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.