به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ستار علیزاده روز پنجشنبه در دوره آموزشی یک روزه مبلغان بومی بقاع متبرکه گیلان در رشت با بیان این که وقف آنطور که باید در جامعه شناخته شده نیست، افزود: روحانیون در صف مقدم تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف هستند.
وی اظهار داشت: نهادینه شدن سنت حسنه وقف در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی کشور را مرتفع کند، بنابراین بایستی برای ترویج این سنت همه کمک کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک وقف، خاطر نشان کرد: اوقاف و امور خیریه به دنبال ترویج وقف در جامعه و نهادینه کردن این سنت است.
وی با بیان این که اجرای طرح هر مسجد یک وقف به نفع جامعه روحانیت نیز هست، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات فرهنگی و دغدغه اصلی روحانیت، با وقف قابل برطرف شدن است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف را نوعی جهاد و حماسه ملی عنوان و بیان کرد: نهضت ترویج وقف و وقف گرایی به دست توانای مبلغان و علما می تواند اتفاق بیفتد.
دوره آموزشی یک روزه مبلغان بومی بقاع متبرکه استان گیلان با حضور یکصد روحانی و مبلغ امروز (پنجشنبه) در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در رشت برگزار شد.
مباحث حقوقی و اوقافی، اخلاق کاربردی، آسیب شناسی اجتماعی، اخلاق کاربردی، روانشناسی کودک و نوجوان و مبانی فعالیت های مجازی و چندرسانه ای از مفاد آموزشی این دوره یک روزه عنوان شد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.