رئیس شبکه دامپزشکی بندر آستارا از کشف و ضبط 325 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معرفی دو عرضه کننده آن به محاکم قضایی در این شهرستان خبر داد.
بهرام پورضرب روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این میزان گوشت فاسد از دو مرکز عرضه فرآورده های خام دامی کشف شد.
وی یادآور شد: شبکه دامپزشکی آستارا در طول سال علاوه بر گشت های مستقل، با همکاری ادارات شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک اجرا می کند.
پورضرب ادامه داد: فروش مرغ و اردک محلی زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی ممنوع است و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی، بیماری های مسری از قبیل آنفلوانزا و عفونت های دستگاه گوارشی را شایع می کند.
49 واحد قصابی و 95 واحد مرغ فروشی در آستارا فعال است.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا همچنین از نظارت بهداشتی این شبکه به صادرات 500 کیلوگرم ماهی قزل آلا، از گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان خبر داد.
وی گفت: این محموله به ارزش حدود دو هزار دلار، از رشت به آستارا منتقل شده بود و کارشناسان شبکه دامپزشکی به سلامت آن در حین صادرات نظارت کردند.
پیش از این یک هزار و یکصد کیلوگرم فیل ماهی منجمد با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شده بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

** سه تن چوب جنگلی قاچاق در تالش توقیف شد
فرمانده نیروی انتظامی تالش از کشف و توقیف سه تن چوب جنگلی قاچاق و دستگیری دو متهم آن در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسین جمال دار روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته بنا بر گزارش واصله مبنی بر انبار چوب آلات جنگلی در دو منزل، تحقیقات لازم برای صحت موضوع انجام گرفت و ماموران انتظامی با هماهنگی مراجع قضایی به محل های مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از محوطه منازل، چوب های جنگلی به ارزش 24 میلیون ریال کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: متهمان 40 و 42 ساله به محاکم قضایی معرفی شدند و چوب ها به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی تالش گفت: قطع درختان جنگلی منجر به تخریب منابع ملی و محیط زیست می شود و پلیس با مصادیق تخلف، برابر قانون برخورد می کند.
شهرستان تالش از جنگل ها و مراتع غنی در اراضی کوهستانی و جلگه ای برخوردار است و با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7106 / 7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.