مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان عصر چهارشنبه در این باره در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که 50 نفر از نجاتگران استان های یاد شده در دوره آموزشی نجات در عمق و ارتفاع هلال احمر شرکت دارند، افزود: نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر نیازمند بازآموزی و آموزش های مستمر برای حضور موثر در سوانح و حوادث هستند.
مهدی ولی پور افزود: در این دوره آموزشی نجاتگران در کلاس های عملی جستجو و نجات در عمق و انتقال در ارتفاع ، رها سازی در فضای معلق ، صعود، خودحمایتی، دگرحمایتی، کار با قرقره و سه پایه نجات، انتقال مصدوم محبوس در فضای معلق، کارگاه های کشش فلاشینگ (افزایش نیروی نجاتگر برای انتقال مصدوم ) کارگاه کیرول (عبور به وسیله طناب از یک مانع به مانع دیگر ) و کارگاه های کشش شرکت می کنند.
وی با بیان این که نجاتگران قبل از شروع آموزش در پیش آزمون دوره شرکت کرده و پس از کسب امتیاز لازم در دوره نجات در عمق و ارتفاع شرکت می کنند، خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان پس از تست های مهارتی و جسمانی در پایان دوره و موفقیت در آزمون به عنوان اعضای تیم های عملیاتی استان های خود قابلیت حضور در حوادثی مانند زلزله و آوار شهری و کوهستان، فرود از بالگرد و انتقال مصدوم با بسکت را دارند.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر استان گیلان همکاری می کنند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.