گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری شفت به ایرنا حاکیست؛ محمدرضا محسنی در نخستین نشست بررسی مفاد شیوه نامه ساماندهی آب‌بندان های این شهرستان ، این مهم را منجر به افزایش ذخیره آبی برای کشاورزی و کاهش تنش های ناشی از خشکسالی احتمالی در آینده ذکرکرد.
وی افزود : شفت 550 هکتار آب‌بندان دارد که علاوه بر تامین آب جلوه ای خاص به روستاهای این شهرستان بخشیده است .
فرماندار شفت با بیان اینکه لایروبی و ساماندهی آب‌بندان های این شهرستان به زودی و با اولویت تامین آب کشاورزی آغاز می شود ادامه داد: بسیاری از آب‌بندان ها در شفت از ظرفیت های خوبی برای توسعه گردشگری ، جذب سرمایه گذار و افزایش درآمد روستاییان برخوردارند و می توانند در بهبود وضعیت اشتغال موثر باشند .
نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه 65 پهنه آب‌بندان در این شهرستان شناسایی شده ، افزود : آب منطقه ای باید طرح مطالعاتی و کتابچه آب‌بندان های شفت را برای بهره گیری در طرح ساماندهی تهیه کند.
شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است و 14 هزار و 350 هکتار اراضی شالیزاری دارد.
به گزارش ایرنا آب‌بندان‌ها یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تأمین آب کشاورزی در استان هستند.
اول دی ماه جاری با تأکید مصطفی سالاری استاندار گیلان و پس از برگزاری 11 جلسه کارشناسی و تصمیم گیری، با مشارکت و حضور 12 دستگاه اجرایی و نهادهای نظارتی، دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان ها و تالاب های استان گیلان نهایی و ابلاغ شد و انتشار یافت.
انتشار این دستورالعمل در راستای شفاف سازی تصمیمات و نیز به منظور آگاهی و بهره‌برداری عموم مردم استان بویژه جامعه محلی در روستاها و شهرهای مجاور، کارشناسان، متخصصان و سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در حوزه های مربوطه ذکر شده است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.