شهلا شهابیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجمن خانه داستان بیژن نجدی از سال 1394در لاهیجان فعالیت های ادبی خود را آغاز کرد و این انجمن تاکنون دو دوره جایزه ادبی بیژن نجدی را بصورت استانی برگزار کرده که اولین فراخوان آن سال گذشته و دومین دوره آن نیز در سال جاری برگزار شد.
وی ادامه داد: هم اکنون داوران در حال بررسی آثار ارایه شده به همایش هستند و اختتامیه آن نیز اواخر دی ماه امسال در شهر لاهیجان برگزار می شود .
به گفته شهابیان ، پس از پایان یافتن مهلت ارسال آثار دومین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی و تمدید آن حدود یکصد داستان توسط دبیرخانه جشنواره ادبی بیژن نجدی وصول که بر اساس نظر داوران این دوره ٢٠ داستان واجد شرایط تشخیص داده شد و جهت داوری نهایی و انتخاب نفرات اول تا سوم در اختیار داوران مرحله دوم قرار گرفت و 10 داستان برگزیده نیز در مجموعه ای با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان چاپ خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با برگزاری موفقیت آمیز دوره اول و استقبال بی نظیر داستان نویسان گیلانی ، خانه داستان بیژن نجدی و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برآن شدند تا دومین دوره آن را برگزار کردند.
شهابیان اضافه کرد: این انجمن هفته ای یک بار جلسه نقد و بررسی ادبیات جهان و ایران را که در آن نویسندگان و علاقه مندان به نویسندگی حضور دارند ، برگزار می کند.
به گفته وی برگزاری کتابخوانی، رونمایی و نقد کتاب نویسندگان تازه کار و برگزاری سه دوره کارگاه آموزشی داستان نویسی در سه مقطع کودک، نوجوان و بزرگسال از فعالیت های خانه داستان بیژن نجدی است و این انجمن قصد دارد در سال های آینده جایزه ادبی بیژن نجدی را بصورت ملی در کشور برگزار کند.
یژن نجدی شاعر و داستان‌نویس سال ١٣٢٠ از یک خانواده گیلانی در خاش متولد شد و شهریور ١٣٧٦ در لاهیجان درگذشت؛ بیژن نجدی از پیشگامان داستان‌نویسی پست مدرن در ایران به‌شمار می رود و داستان‌هایش در سبک‌های واقع‌گرایی و فرا واقع‌گرایی نوشته شده ‌است.
یوزپلنگانی که با من دویده‌اند، دوباره از همان خیابان‌ ها، داستان‌های ناتمام ، خواهران این تابستان ، واقعیت رؤیای من است و پسرعموی سپیدار از جمله آثار بیژن نجدی محسوب می شوند.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.