کاظم لطفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نزدیک به 370 میلیون متر مکعب آب پشت مخزن سد سفیدرود ذخیره سازی شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 310 میلیون متر مکعب بود ، حدود 60 میلیون متر مکعب بیشتر است.
وی تصریح کرد: روند آب ورودی به داخل مخزن سد سفیدرود در حال حاضر حدود 40 مترمکعب بر ثانیه است که این میزان سال قبل در همین زمان، 13 متر مکعب بر ثانیه بوده که نشاندهنده آن است میزان آب ورودی به مخزن سد نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه این روند می تواند به مرور زمان کاهش یا افزایش یابد، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان فروردین ماه سال 98، حداکثر آبی که پشت سد سفیدرود می توانیم ذخیره کنیم به یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب برسد.
لطفی با یادآوری اینکه سال زراعی گذشته سال سختی برای کشاورزان گیلانی بود ، تصریح کرد: همچنان به تجهیز ایستگاه های پمپاژ و مدیریت آب داخل حوزه ای اعتقاد داریم ضمن اینکه زیر ساخت های خوبی نیز برای تامین آب کشاورزی در استان فراهم شده است.
سد منجیل یا سفیدرود در سال 1341 روی رودخانه سفیدرود در منجیل به منظور تامین آب شرب شهرها و کشاورزی جلگه گیلان با ظرفیت بیش از یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب به بهره برداری رسید.
استان گیلان 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که حدود 80 درصد آبیاری اراضی آن از طریق سد سفیدرود در شهرستان رودبار تامین می شوند و بقیه نیز از آب بندان ها و رودخانه های داخلی استان استفاده می کنند.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.