گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست؛ آیت الله رسول فلاحتی روز سه شنبه در دیدار با مدیران و معاونان پژوهشی حوزه های علمیه استان با اشاره به اینکه حیات انسان به دانش وابسته است، اظهار داشت: کسب دانش به انسان نشاط می دهد.
وی رمز رشد حوزه های عملیه را در سایه پژوهش در طول تاریخ عنوان کرد و افزود: آموزش در حوزه های علمیه در رتبه بعدی قرار دارد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه شکوفایی دانش در حوزه های علمیه در طول تاریخ گسترش پیدا کرده است، تصریح کرد: شیعه در سایه پژوهش زنده است.
آیت الله فلاحتی، گسترش علوم در حوزه های علمیه را بسیار خواند و بیان کرد: با توجه به وجود نیازمندی های بسیار در جامعه، برای رسیدن به اهداف باید از مسیر میان بر حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه در بحث دانش و مدیریت های کلان اجتماعی باید از رهگذر میان بر وارد شویم، به وجود افراد خوش فکر بسیار در استان اشاره کرد و گفت: کسب دانش از نکته های مهم برای عالمان دینی محسوب می شود.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه پژوهش حرف نخست را در حوزه های علمیه می زند، یادآور شد: زمانی می تواند پژوهش محقق شود که آموزش لازم در این زمینه وجود داشته باشد ضمن اینکه حوزه های علمیه باید در مسائل پژوهشی با همدیگر در ارتباط باشند.
حجت الاسلام حسین انصاری مدیر حوزه های علمیه گیلان نیز در این دیدار به برگزاری جشنواره علامه حلی ویژه خواهران در مدت دو سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 100 مقاله برای جشنواره مذکور آماده شده و سال 98 جشنواره علامه حلی در دو بخش خواهران و برادران در گیلان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد صالح مازنی دبیر جشنواره علامه حلی در کشور نیز با اشاره به اینکه درس خارج آیت الله فلاحتی سرشار از نشاط، سرزندگی و پویایی است، توجه به امر پژوهش در حوزه های علمیه گیلان را ویژه دانست و بیان کرد: امسال مرحله مدرسه ای جشنواره علامه حلی در گیلان شکل گرفته و اتفاق مبارکی در حوزه برادران است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.