به گزارش خبرنگار ایرنا، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با مصوبه شورای اسلامی این کلانشهر نسبت به حمل و نقل رایگان شهروندان از طریق اتوبوس های شهری در روز رشت اقدام می کند.
در زمان حاضر، 80 دستگاه اتوبوس در کلانشهر رشت فعال است که بر اساس اعلام رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت، تا پایان سال جاری نیز با خریداری 20 دستگاه اتوبوس جدید ناوگان اتوبوسرانی رشت به 100 دستگاه می رسد.
گرامیداشت دوازدهم دی ماه به عنوان روز رشت و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی به منظور کاهش ترافیک از اهداف این کار عنوان شده است.
برنامه های ویژه گرامیداشت روز رشت در چله انقلاب از شنبه گذشته با برگزاری نشست خبری و رونمایی از مجموعه مستند هفت قسمتی هنرمردان خدا با موضوع زندگی هنری هفت شهید هنرمند کلانشهر رشت آغاز شد.
بمناسبت روز رشت برنامه های مختلفی از جمله اجرای موسیقی محلی با حضور هشت خواننده ، تور رشت گردی، نشست علمی رشت پژوهی، برگزاری بازی های بومی، محلی و مسابقه های ورزشی در پیاده راه فرهنگی رشت ، نواختن زنگ روز رشت به صورت نمادین در یکی از مدارس، نمایشگاه عکس ، پخش کلیپ روز رشت قبل از اکران فیلم در سینماهای این کلانشهر، تجدید میثاق با آرمان های شهدا و غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا با مشارکت امور ایثارگران برگزار می شود.
برپایی بازارچه غذا و برپایی ایستگاه سلامت در پیاده راه رشت، عیادت از پاکبانان آسیب دیده کلانشهر رشت طی یک سال اخیر و برپایی میزخدمت در مصلی رشت قبل از خطبه های نماز جمعه، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی رشت، نیم بهاکردن بلیت سینماها در روزهای یازدهم، دوازدهم و پانزدهم دی ماه جاری ، برگزاری نشست کتابخوان با محوریت رشت و کارگاه آموزشی آشپزی شهر خلاق و خوراک شناسی از دیگر برنامه هاست.
461 سال پیش در زمان صفویه در 12 دی ماه، رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شد به همین مناسبت از سال 93، 12 دی به عنوان روز رشت نام گرفته است.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد، شهرداری کلانشهر رشت نیز دارای پنج منطقه شهرداری است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.