گزارش روز دوشنبه واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت به خبرگزاری ایرنا، حاکیست، علی بهارمست در باره اصلاح طرح تفصیلی شهر رشت اظهار داشت : تنظیم اصلاحات ضوابط طرح تفصیلی پس از ساعتها نشست با حضور مدیر کل دفتر فنی استانداری گیلان و معاون و کارشناسان آن حوزه، مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری رشت، مدیران فنی و معاونان فنی مناطق انجام گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین‌ های شهری در سطح محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت‌ های مربوط به مناطق و بهسازی، نوسازی، توسعه و رفع مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن تعیین و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه طرح تفصیلی جدا از طرح جامع شهری نیست، تصریح کرد : طرح تفصیلی در واقع بخشی از طرح جامع شهری محسوب می شود، اما محتوای طرح تفصیلی در جزییات با طرح جامع تفاوت دارد.
سرپرست شهرداری رشت از ابلاغ طرح تفصیلی در 4 منطقه شهرداری رشت از سال 94 خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال 94 ضابطه طرح تفصیلی ابتدا به صورت چکیده ابلاغ شد، اما در اواخر سال گذشته ضابطه های این طرح به صورت تکمیلی به شهرداری ارسال شد.
وی تنظیم اصلاحات طرح تفصیلی را کاری طاقت فرسا عنوان و تصریح کرد: از اسفندماه 96 ضابطه طرح تفصیلی به استانداری برای ابلاغ به شهرداری رشت ارائه شد اما این طرح نیازمند یک سری اصلاحات در ضوابط بود که مشاوران، کارشناسان و همکاران ما در شهرداری با توجه به شرایط تطبیق و مراحل مختلف بندهای این طرح و مراحل مختلف آن زحمات زیادی را متقبل شده اند.
سرپرست شهرداری رشت با بیان این که اصلاحات طرح تفصیلی موجب رونق ساخت و سازها و کاهش بیکاری به واسطه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم این صنعت خواهد شد، اضافه کرد: هدف از اجرای طرح تفصیلی جلب رضایت شهروندان در راستای ارتقاء کیفیت محیط، رفع کمبودها، ساماندهی محلات و افزایش توان نظارتی ساز و کار مدیریت شهری است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت نیز درباره ضرورت تهیه طرح تفصیلی گفت: برای این ‌که بتوان طرح جامع را به طرح‌های دقیق قابل اجرا تبدیل کرد، از طرح‌های تفصیلی استفاده می شود، طرح تفصیلی، متعاقب طرح جامع شهری و به منظور انجام برنامه‌های اجرایی تصویب شده، در این طرح صورت می‌گیرد.
محمد پورناصرانی با تاکید بر اینکه ابلاغیه اصلاحات طرح تفصیلی تامین کننده 70 درصد از خواسته های شهروندان و انتظارات شهرداری است، بیان داشت: به زعم بسیاری ازکارشناسان، سازندگان و صاحبنظران ضوابط طرح تفصیلی نیازمند اصلاحات بسیار زیادی بود، علیرغم اینکه در برخی از موارد مدیران و کارشناسان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بواسطه نوع نگاه شهرسازانه بدرستی قائل به اصلاحات نبودند، اما به منظور سهولت در صدور پروانه های ساخت، حل معضلات شهروندی و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان با همدلی و همراهی کامل تغییرات فوق را پذیرفتند.
وی بیان داشت: در نهایت اصلاحات ضوابط طرح تفصیلی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در 91 بند برای اقدام به شهرداری ابلاغ شد.
وی از تلاش مجموعه مدیریت شهری در استقرار شهری سلامت محور خبر داد و گفت: شایسته است تا از تحمل، صبوری شهروندان و تعامل اعضای پارلمان محلی با مدیریت شهری معاونان، کارشناسان و مشاوران طرح تفصیلی در این زمینه قدردانی کنیم، همچنین از شهروندان فهیم شهر رشت مراتب عذرخواهی را به جهت قصور احتمالی خادمان آنان در شهرداری و طولانی شدن بررسی ضوابط طرح تفصیلی را خواهانم.
وی همچنین از الکترونیکی شدن صدور پروانه های ساختمانی و پاسخ استعلامات در طرح تفصیلی جدید خبر داد و اضافه کرد: به زودی در سیستم های شهرسازی شهرداری رشت صدور پروانه ساختمانی و پاسخ استعلام ها تمام الکترونیکی خواهد شد و تمامی شهروندان متقاضی دریافت مجوز ساخت و سایر پروانه ها می توانند بدون حضور فیزیکی در شهرداری با مراجعه به پرتال شهرداری پاسخ درخواستهای خود را دریافت کنند.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.