به گزارش ایرنا فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ثبت نام برای آزمون یادشده در 18 رشته، از ساعت ١٤ امروز (١٠دی) از طریق سایت www.quranedu.ir آغاز می‌شود.
وی اظهار داشت: این آزمون با همکاری اداره های کل آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت گیلان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این زمینه طی سال گذشته، قدم مهمی برداشته شد و توانستیم این آزمون را با مشارکت اوقاف و امور خیریه برگزار کنیم، گفت: امسال، دو قدم مهم دیگر نیز در این مورد برداشته شد و علاوه بر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش نیز به این مشارکت افزوده شده است.
فاضلی ادامه داد: همکاری با طرح قرآنی بشارت ١٤٥٢ گام مبارک دیگری بود که امسال به انجام رسید ؛ این طرح توسط شبکه قرآن و معارف سیما اجرا می‌شود که طی این مشارکت، اجرای طرح در برنامه‌های آزمون مشترک دستگاه‌هایی که بدان اشاره شد نیز قرار گرفت.
وی در رابطه با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم یادآور شد: این آزمون، سال‌های گذشته در ٢٦ یا ٢٧ رشته برگزار می‌شد که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد؛ امسال در ١٨ رشته و سه گروه حفظ (شامل هشت رشته)، مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت (شامل هفت رشته) و آموزش‌های الکترونیکی (شامل سه رشته) برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: آزمون امسال در چارچوب برنامه در نظر گرفته‌شده، حفظ ٣٠ جزء قرآن کریم برای دانش‌آموزان و به صورت شفاهی در مدارس انجام می‌شود همچنین، خردسالان نیز می‌توانند در آزمون شرکت کرده و در مراکزی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام می‌شود، با یکدیگر به رقابت بپردازند.
وی با بیان اینکه آزمون بزرگسالان نیز همزمان با سایر رشته‌ها و به صورت کتبی، روز نهم اسفندماه ١٣٩٧ برگزار می‌شود، اضافه کرد: تنها رشته‌ای که هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی برگزار می‌شود، حفظ کل قرآن کریم است؛ آزمون دانش‌آموزانی که در بخش‌های مختلف حفظ بالای ١٠ جزء شرکت می‌کنند نیز در مراکزی که از سوی سازمان اوقاف اعلام می‌شود، برگزار خواهد شد.
فاضلی با بیان اینکه ثبت‌نام در بخش الکترونیکی که شامل سه رشته سبک زندگی، ترجمه و مفاهیم و روخوانی قرآن است، تا آخر بهمن‌ماه انجام خواهد شد، افزود: زمان آزمون این بخش نیز روزهای اول و دوم اسفندماه سال جاری خواهد بود

** دانشجویان گیلان برای شرکت در جشنواره قرآن و عترت دعوت شدند
دانشجویان دانشگاه گیلان برای شرکت در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور (مرحله دانشگاهی) دعوت شدند.
رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقه ها در بخش آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، 10، 20 ، حفظ کل قرآن کریم، اذان، دعا و مناجات خوانی، تواشیح و در بخش معارفی شامل آشنایی با احادیث اهل بیت، نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم و آشنایی با ترجمه و تفسیر برگزار می شود.
سعید رهسپار افزود: بخش پژوهشی شامل مقاله نویسی و تلخیص کتاب، در بخش فناوری شامل تولید نرم افزار، تولید اپلیکیشن و کانال شبکه های مجاز، در بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت، طراحی و پوستر و در بخش ادبی شامل شعر، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: دانشجویان علاقمند برای شرکت در این مسابقه ها می توانند از پانزدهم دی تا بیستم بهمن ماه امسال به طبقه سوم سازمان مرکزی دانشگاه گیلان حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه گیلان مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33690545 تماس بگیرند.
7286/1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.