به گزارش عصر شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، سید حمایت میرزاده
پس از بازدید همراه اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس از ظرفیت ها و طرح های توسعه ای این منطقه اظهار داشت :مسیر توسعه ای منطقه آزاد انزلی به سرعت به سوی پیشرفت در حال حرکت است و می تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای مناطق آزاد موجود و در حال تأسیس مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به زیرساخت های بندری و ترانزیتی ایجاد شده در این منطقه در قالب مجتمع بندری کاسپین، اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور را حائز اهمیت برای توسعه روابط اقتصادی کشور با کشورهای منطقه عنوان کرد.
وی افزود: خوشبختانه وضعیت و عملکرد منطقه آزاد انزلی در حوزه های زیرساختی بسیار خوب بوده، موضوعی که فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاران حوزه تولیدی، صادر کنندگان و فعالان اقتصادی فرآهم کرده و بنابراین باید تأکید کرد که آنچه در منطقه آزاد انزلی مشخص است حضور موفق سرمایه گذاران در حوزه های مختلف است.
وی با اشاره به عملکرد مثبت واحدهای تولیدی صادراتی این منطقه افزود: علاوه بر حوزه های تولیدی-صنعتی، در بخش های گردشگری نیز زیرساخت های خوبی در این منطقه احداث شده و نکته حائز اهمیت اینکه این امکانات از سوی بخش خصوصی ایجاد شده، موضوعی که نشان دهنده فضای حمایتی و تلاش به منظور اجرای تمامی مزایا و معافیت های قانونی ایجاد شده در این منطقه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.