به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا حسنی روز شنبه در نشست خبری گرامیداشت روز رشت در چله انقلاب در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در ساختمان شهرداری این کلانشهر با بیان این که روز رشت متعلق به همه شهروندان است، افزود: در 461 سال پیش در زمان صفویه در 12 دی ماه، رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شد بنابراین با برگزاری نشست های مختلف و تصمیم گیری نهایی، از سال 93، 12 دی به عنوان روز رشت نام گرفته است.
وی هدف از نامگذاری این روز را شناساندن هویت و تاریخ غنی و ایجاد نشاط اجتماعی بین شهروندان عنوان و خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز جلسه های مختلفی برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های روز رشت از جمله با حضور فرماندار برگزار کرده ایم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این نشست خبری با تشریح برنامه های مختلف در گرامیداشت روز رشت در چله انقلاب بیان داشت: با توجه به مشکلات شهرداری رشت خیلی ها بر این باور بودند که برنامه های روز رشت را برگزار نکنیم.
محمدحسن عاقل منش با بیان این که نهادینه کردن و استمرار این روز بسیار مهم و در سطح ملی و جهانی اهمیت دارد، اظهار داشت: تصمیم بر این گرفته شد تا به دور از ریخت و پاش ها و رعایت مسایل مالی، برنامه های روز رشت را با هدف ایجاد نشاط اجتماعی برای شهروندان برگزار کنیم.
وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه عکس بصیرت از هشتم تا 14 دی، افتتاحیه نمایشگاه عکس و اسناد رشت، پخش کلیپ روز رشت قبل از اکران فیلم در سینماهای این کلانشهر، تور رشت گردی، اجرای موسیق محلی با اجرای برنامه های متنوع با حضور هشت خواننده، نواختن زنگ روز رشت به صورت نمادین در یکی از مدارس، تجدید میثاق با آرمان های شهدا و غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا از جمله برنامه ها در گرامیداشت روز رشت در چله انقلاب است.
عاقل منش اضافه کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا با مشارکت امور ایثارگران، نشست علمی رشت پژوهی، برگزاری بازی های بومی، محلی و مسابقه های ورزشی در پیاده راه فرهنگی رشت، برپایی بازارچه غذا، برپایی ایستگاه سلامت در پیاده راه رشت، عیادت از پاکبانان آسیب دیده کلانشهر رشت طی یک سال اخیر و برپایی میزخدمت در مصلی رشت قبل از خطبه های نماز جمعه از جمله دیگر برنامه هاست.
وی عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی رشت، نیم بهاکردن بلیط سینماها در روزهای یازدهم، دوازدهم و پانزدهم دی ماه جاری ، برگزاری نشست کتابخوان با محوریت رشت و کارگاه آموزشی آشپزی شهر خلاق و خوراک شناسی را از دیگر برنامه ها عنوان و اظهار کرد: قرار شد تا اولین نوزادی که دقایق اولیه دوازدهم دی ماه در رشت به دنیا آمده، در بیمارستان حضور یابیم و تندیس روز رشت را به او اهدا کنیم.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286/207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.