بابک بردبار روز جمعه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: هم اینک داوران ما از لحاظ فنی و نحوه قضاوت با بهترین داوران جهان قابل رقابت هستند که این امر نشان دهنده پیشرفت داوران ما در این رشته می باشد.
وی افزود: هم اینک یک هزار و 200 داور به صورت فعال در رشته مشتزنی در کشور فعال هستند که از این تعداد ، حدود 150 داور دارای درجه یک به بالا می باشند و امیدواریم که این تعداد همچنان روند رو به رشد خود را طی کند.
وی ادامه داد: ما هم اکنون در سطح آسیا با کشورهای قدرتمندی همچون قزاقستان و ازبکستان رقابت می کنیم و این دو کشور نیز در سطح جهانی از قدرت خوبی در بخش ورزشکار و هم در بخش داوری در رشته مشتزنی برخوردارند که ما نیز همپای این دو کشور روند رو به رشدی را طی می کنیم.
داور سه ستاره و بین المللی بیان کرد: بر این اساس کمیته داوری فدراسیون مشتزنی، کلاس های آموزشی برای بازآموزی و ارتقای سطح داوران را برگزار کرده و کلاس های ارتقای داوری درجه سه تا درجه ملی را نیز برگزار کردیم .
بردبار اضافه کرد: یکی دیگر از اهدف مهم این کمیته، پرورش داوران جوان و استفاده از آنان در مسابقات است که در این بخش نیز موفق عمل کرده و هم اینک شاهد داوران بسیار جوان و توانمند در رقابت های مختلف کشور هستیم.
رئیس گیلانی کمیته داوران فدراسیون مشتزنی یادآور شد: امیدواریم که رشته مشتزنی در کشور روند رو به رشد خود در بخش های ورزشکار ، مربی و داوری را طی کند که با توجه به برنامه های پیش رو در بخش داوری، هر سال قوی تر از گذشته باشیم.
وی به برگزاری کلاس های ارتقای داوری تا پایان سال جاری نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به برپایی چند دوره و حضور 150 داور در کلاس های ارتقای داوری، تا پایان امسال نیز کلاس ارتقای داوری درجه 2 به یک را در یکی از استان های همدان یا لرستان برگزار خواهیم کرد و همچنین یک دوره کلاس داوری درجه ملی را برگزار می کنیم.
بردبار به داوران حاضر در مسابقان مشتزنی قهرمانی جوانان کشور در رشت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 22 داور از سراسر کشور به همراه هفت داور از استان گیلان حضور دارند که همگی دارای درجه ملی به بالا هستند و این مسابقات را قضاوت می کنند.
بیست و نهمین دوره مسابقات مشتزنی قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی که از عصر دیروز (پنجشنبه) با حضور 199 مشتزن در قالب 34 تیم در رشت آغاز شده، به مدت پنج روز در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت ادامه دارد.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.