به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با یادآوری حوادث پس از انتخابات در سال 1388 افزود: بعد از حوادث کوی دانشگاه در سال 1378 که آن هم منجر به شکست دشمنان شد ، در سال 1388 نیز با فتنه انگیزی می خواستند انقلاب اسلامی را تسخیر کنند.
وی با اشاره به یادآوری مجاهدت مردم گیلان در هشتم دی ماه بیان کرد: مردم گیلان هشتم دی ماه و تمامی ملت ایران 9 دی ماه در سال 88 در میثاق با ولایت و رهبری به خیابان ها آمدند که جای تقدیر و تشکر دارد.
آیت الله فلاحتی به دستاوردها نهم دی ماه نیز اشاره و انسجام بین ملت بزرگ ایران متاثر از این حرکت جمعی و ایجاد استحکام نظام اسلامی، حمایت همه طیف ها و گروه ها از رهبری و نظام اسلامی ، ایجاد باور عمومی برای جنگ نرم دشمن علیه نظام اسلامی و تقویت همدلی بین مردم در سایه این حرکت مردمی را از مهمترین دستاوردهای این حماسه بزرگ عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که در سایه حکومت خدا، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)زندگی می کنیم .
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هفتم دی ماه سال 58 فرمان بسیج همگانی امام (ره) نسبت به سوادآموزی بود ، گفت: در ابتدای انقلاب، شمار بی سوادان در ایران دو برابر جهان بود اما امروز جامعه ایرانی 86 درصد سواد دارد ولی بایستی برای ریشه کنی بی سوادی در کشور همچنان اهتمام ورزیم.
9 دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.