به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه این همایش در هتل اسپیناس این شهرستان گفت: از 50 مقاله ارسال شده به همایش، 14 مقاله در قالب پنل و کارگاه آموزشی با موضوعات تهدیدات سایبری و پدافند مردم محور، هوشمندسازی شهرها و چالش های پیش رو، استفاده از فضاهای امن شهری در شرایط اضطراری، حفاظت از زیرساخت های حیاتی و محیط زیست، گردشگری و الزامات پدافند غیرعامل برای شرکت کنندگان ارائه شد.
یونس رنجکش افزود: معاونان و کارشناسان سازمان پدافند غیرعامل و قرارگاه پدافند سایبری کشور به ارائه مقاله پرداختند و از کتاب تالیف شده فرمانداری آستارا در حوزه پدافند غیر عامل رونمایی شد.
وی بیان کرد: پدافند غیرعامل تمام زندگی اجتماعی را در بر می گیرد و باید به منظور حفاظت از ارزش ها و هنجارها، چارچوب های پدافند را به ویژه در فضای مجازی جدی گرفته شود.
رنجکش اظهار کرد: آستارا میزبان دومین همایش ملی است و استقبال مسئولان کشوری و چهره های علمی و فرهنگی از این رویدادها قابل تقدیر است و نتایج کاربردی و مفیدی برای این شهرستان داشته است.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان هم گفت: رسالت اصلی پدافند غیرعامل تلاش برای کاهش تهدیدات و ارتقای سلامت مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی است و گیلان در این حوزه خوب عمل کرده است.
امیر محمدپور افزود: برگزاری همایش پدافند غیرعامل در دیگر شهرستان های استان پیگیری خواهد شد و تاکیدات مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت به حوزه پدافند غیرعامل موجب اجرای برنامه‌های خوبی در این حوزه در استان و کشور شده است.
نخستین همایش ملی و دو روزه پدافند غیرعامل مردم محور با شرکت کارشناسان و مسئولان کشوری و استانی، از صبح امروز در هتل اسپیناس بندر مرزی آستارا آغاز شد و سخنرانی ها، نشست های علمی و رونمایی از کتاب در موضوع همایش از بخش های متنوع آن است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.