گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست؛ آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در نخستین اجلاس منطقه ای بسیج اساتید کشور با عنوان استاد و مسجد با حضور اساتید بسیجی استان های گیلان، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و پیام نور تهران که با هدف ترویج گفتمان مسجدمحوری در مجتمع شهید مطهری بندر انزلی برگزار شد، اظهار داشت: اساتید بسیجی پیش قراول مبارزه با الحاد و کفر و مروجان ارزش های والای دین هستند.
وی به جایگاه والای مسجد از نگاه شریعت اشاره کرد و افزود: خداوند بنای مسجد را به دست انسان های مومن سپرده ضمن اینکه مسجد در تاریخ اسلام همواره نقش محوری داشته است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه کسانی که در سایه توحید بسر نمی برندنمی توانند آبادگر مساجد باشند، تصریح کرد: سفارش های بسیاری توسط ائمه(ع) در راستای مسجدمحوری در جامعه بیان شده است.
آیت الله فلاحتی، مسجد را نقطه ای قابل توجه در تعالیم دینی خواند و بیان کرد: اهالی مسجد موجب تخفیف عذاب دیگران در روز قیامت می شوند.
وی به نقطه محوری مسجد در عرصه های مختلف در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: مسجد نقطه اتکا و محور برای پیامبر اکرم(ص) بود و امام(ره) از سال 1342 انقلاب اسلامی را با محوریت مسجد پایه گذاری کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مسجد بزرگ ترین پایگاه انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: مسجد نقطه اتکا و مقاومت در مقابل استکبار است.
آیت الله فلاحتی به هجمه قدرت های سلطه گر علیه مسجد اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان به دنبال وارد کردن نیروهای سست عنصر به مسجد هستند و این مرکز عظیم ترویج توحید را می خواهند اشغال کنند.
وی با تاکید براینکه مسجد و مسجدمحوری اصل اساسی در انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: استادان بسیجی باید مساجد در دانشگاه ها را نخستین مقصد خود قرار دهند.
امام جمعه رشت، مسجد دانشگاه را پایگاه محوری برای جذب دانشجو توصیف کرد و افزود: دشمن در تلاش است مساجد را از جوانان خالی کند بنابراین تمام فعالیت ها باید با محوریت عالمان دینی در مساجد انجام شود.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: حضور جوانان پای کار و آتش به اختیار در مساجد ارزشمند است.
در این اجلاس ، نخستین تفاهمنامه در کشور که محتوای همکاری استاد و مسجد در راستای دکترین مسجد محوری تعیین کرده ، بین کیوان میرزایی رئیس بسیج اساتید گیلان و حجت الاسلام محمدحسن سمیعی رئیس امور مساجد استان امضا شد.
براساس این تفاهمنامه مقرر شد از اساتید بسیجی در ساختار اداره مساجد به عنوان عضو هیئت امنا استفاده شود، همچنین برنامه هایی متناسب با تخصص و توانمندی های اساتید به محوریت اساتید بسیجی طراحی و اجرایی می شود.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.