به گزارش خبرنگار ایرنا، میرشمس مومنی زاده عصر پنجشنبه در جلسه کمیته پی گیری طرح های ملی رشت افزود: سرانه فضای کتابخانه در شهرستان بسیار پایین است، بنابراین پیشرفت و افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی رشت اهمیت بسزایی دارد؛ این کتابخانه فضای خوبی برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی فراهم می کند.
وی با تاکید بر این که حتما بایستی سرانه فضای کتابخانه ای در شهرستان رشت ارتقاء یابد، خاطر نشان کرد: با بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت شاهد تحولی در این بخش خواهیم بود.
وی با بیان این که اعتبارات و امکانات ما در سطح رشت و استان ناچیز است، اظهار داشت: برای ایجاد تحول و انجام کارهای اساسی اعتبارات شهرستانی کافی نیست، بایستی از امکانات ملی استفاده کنیم.
مومنی زاده بیان داشت: ضروریست تا مسئولان دستگاه ها، منابع ملی را در چارچوب وظایف شان در استان و شهرستان شناسایی و از وزارتخانه مربوطه پی گیری کنند، همچنین می توان از ظرفیت نمایندگان مجلس در حوزه انتخابیه مربوطه برای استفاده از ظرفیت و امکانات ملی بهره مند شویم.
فرماندار شهرستان رشت تاکید کرد: دستگاه های اجرایی بایستی به این مهم توجه داشته باشند که چه ظرفیت هایی را در وزارتخانه مربوطه خود دارند تا در جهت پیشبرد ماموریت ها استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فصل زراعی پیش رو و اهمیت توجه به کشاورزی خاطر نشان کرد: کشاورزی در اقتصاد استان و در شهرستان شت بسیار مهم است؛ در مباحث مربوط به کشاورزی بایستی از ظرفیت جهاد کشاورزی در تهران و آب منطقه ای استان استفاده کنیم.
سرپرست اداره کل کتابخانه های گیلان نیز در این جسله در سخنانی بیان داشت: رشت در بخش فضای مطالعاتی بین 16 شهرستان، رتبه شانزدهم را دارد به طوری که کمبود فضای مطالعاتی یکی از مشکلات در رشت است.
پریسا کرمی با بیان اینکه فضای مطالعه در استان گیلان یک متر و 22 سانتی متر است، خاطرنشان کرد: این فضا در رشت 46 سانتی متر است بنابراین اتمام کتابخانه مرکزی رشت در ارتقاء سرانه فضای مطالعه نقش مهمی دارد.
وی اظهار داشت: کلنگ عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی رشت از سال 83 با مطالعات در حد استاندارد جهانی به زمین زده شد اما با گذشت 14 سال از شروع این پروژه، تاکنون 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
در این جلسه که با حضور غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طرح های ملی و پیشرفت کارها با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان رشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.