به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی رشت با بیان این که شورای پنجم در انتخاب شهردار مستقل عمل می کند، افزود: این که شخص، گروه و جریان خاصی در نظر اعضای شورا برای انتخاب شهردار تاثیری مستقیم داشته و یا دارند را تکذیب می کنم.
وی اظهار داشت: اگر چه از مشورت شخص و گروه بهره می گیریم اما تاثیر مستقیم در انتخاب شهردار نداشته و ندارند، ضمن این که به تمام فعالان و جریان ها درخوست کرده ام که اگر تمایل به انتخاب گزینه دارند، تنها در راستای کمک باشد.
علوی با تاکید بر این مطلب که فرآیند انتخاب شهردار در کلانشهر رشت در شورای پنجم کاملا بر مدار قانون انجام گرفته و می گیرد، اظهار داشت: در شورای پنجم برای انتخاب شهردار اول و دوم مستقل عمل کرده ایم و اکنون نیز برای انتخاب گزینه نهایی برای به دست گرفتن پست شهرداری رشت مستقل عمل می کنیم.
رئیس شورای اسلامی رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع ورود خبرنگاران در صحن شورا بیان داشت: همه خبرنگاران مهمان ما در شورا هستند که بدون چشمداشت و دستمزد فعالیت دارند.
وی با بیان این که متاسفانه برخی از جملاتی که توسط بعضی فعالان خبری نوشته می شود، جنبه تخریبی به خود گرفته، خاطر نشان کرد: رئیس شورا با روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت درباره حضور خبرنگاران در صحن تصمیم می گیرند و نتایج تصمیم اعلام می شود.
بهراد ذاکری عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه در سخنانی با بیان این که در برخورد با رسانه ها بایستی سعه صدر داشته باشیم، اظهار داشت: حق رسانه ها حضور در جلسه ها و اطلاع رسانی است.
وی اظهار امیدواری کرد تا روزهای آینده برای انتخاب شهردار رشت با بداخلاقی های کمتری از سوی رسانه ها همراه باشد.
اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه بیان داشت: شهردار رشت بایستی هر چه سریعتر انتخاب شد و در جلسه های فوق العاده هفته جاری به معرفی گزینه ها، جمع بندی نهایی و انتخاب شهردار برسیم.
محمدحسن عاقل منش و احمدرمضانپور نرگسی دو نفر دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت نیز خواستار هر چه انتخاب سریعتر شهردار شدند.
مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شصت و پنجمین شهردار رشت سکان مدیریت شهری رشت را به دست گرفته بود، سی ام تیرماه سال جاری پس از 10 ماه استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد، اعضای شورای اسلامی رشت با انتخاب و معرفی علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر، برای انتخاب شهردار جدید رشت اقدام کردند.
پس از معرفی گزینه ها برای تصدی پست شهرداری رشت و معرفی برنامه های نامزدها در صحن شورا، در نهایت حامد عبداللهی (از اعضای شورای رشت) به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر از سوی اعضای شورا انتخاب شد که وزارت کشور او را برای تصدی پست شهرداری تایید نکرد.
در جلسه شامگاه امروز ( دوشنبه) شورای اسلامی رشت قرار شد گزینه های تصدی پست شهرداری این کلانشهر چهارشنبه هفته جاری معرفی و بعد از بیان برنامه های نامزدها در صحن شورا، اعضا برای انتخاب شهردار رشت حداکثر تا شنبه هفته آینده تصمیم گیری کنند.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.