به گزارش خبرنگار ایرنا، میرشمس مومنی زاده عصر روز شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت در فرمانداری اظهار داشت: بایستی از منابع ملی برای فراهم کردن تجهیزات بیشتر برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در شهرستان رشت استفاده شود.
وی قطار شهری را از پروژه های مهم شهرستان رشت عنوان و اضافه کرد: با پی گیری نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی در این مورد انجام گرفته که با توجه به ترافیک سنگین در مرکز استان راه اندازی قطار شهری بسیار حائز اهمیت است.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به موضوع ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت و این که قدم های خوبی در این باره برداشته شد، خاطر نشان کرد: آب شهری و روستایی شهرستان رشت نیازمند توجه بیشتر است ضمن این که بایستی تصفیه خانه فاضلاب و سایت سراوان نیز در سال 98 شتاب بیشتری داشته باشد.
وی درباره وظایف کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت بیان داشت: نیازمندی ها بسیار زیاد، امکانات و اعتبارات محدود است بنابراین بایستی در این کمیته برنامه ریزی های لازم انجام گرفته و اولویت ها مشخص شود.
مومنی زاده در ادامه سخنانش با تاکید بر این که صرفه جویی هزینه های جاری بایستی یکی از مصوبات جلسه امروز کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت باشد، تصریح کرد: میزان صرفه جویی در هزینه ها، از معیارهای عملکرد مدیران دستگاه ها در شهرستان رشت خواهد شد.
وی با بیان این که مدیران دستگاه ها آخرین وضعیت پروژه های سفر رییس جمهوری را دسته بندی کنند، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه های شهرستان رشت نیز مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست شهرداری رشت نیز در این جلسه دستگاه زباله سوز را یکی از پروژه های مورد تاکید و نیاز این کلانشهر عنوان و خاطرنشان کرد: در بودجه سال 98 حداقل 25 میلیارد تومان بایستی برای این پروژه اعتبار پیش بینی شود.
علی بهارمست با بیان این که برای بهسازی محل دفن زباله در سراوان و تکمیل تصفیه خانه در این محل نیز نیازمند در نظر گرفتن اعتبار هستیم، تصریح کرد: تصفیه خانه سراوان در فازاول مرحله آزمایشی را گذرانده، آب و فاضلاب و محیط زیست استانداربودن آن را تایید کرده اند که بایستی مکتوب به ما اعلام شود.
وی بیان داشت: برای توسعه کارخانه کمپوست ، شرکت کودآلی و قطار شهری نیز نیازمند پیش بینی اعتبارات هستیم.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.