گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت برق منطقه ای گیلان به ایرنا، حاکیست؛ مهندس بیژن اظهار داشت: در راستای ایجاد سیستم های حفاظتی و رویت پذیری و تبادل بهتر اطلاعات، پروژه نصب فیبرنوری بر روی شش خط انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای استان به طول 47 کیلومتر اجرا می شود.
وی اظهار کرد: پروژه نصب فیبرنوری با استفاده از نظرات و کارشناسی های انجام شده در معاونت های بهره برداری و طرح و توسعه بر روی خطوط اولویت بندی شده طرح جامع مخابراتی اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه عملیات احداث خطوط فیبر نوری شامل تامین تجهیزات، نصب و سیم کشی می باشد، افزود: تامین تجهیزات و انتخاب پیمانکار اجرایی پروژه انجام شده و عملیات اجرایی نصب سیم محافظ OPGW بر روی برخی از خطوط انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای استان به طول تقریبی 47 کیلومتر طی روزهای آتی انجام خواهد شد.
بیژن با بیان اینکه فیبر نوری بستر لازم برای تبادل سریع و باکیفیت اطلاعات را مهیا می کند، گفت: پروژه نصب فیبرنوری بر روی خط 63کیلوولت نفوت-صومعه سرا به طول هفت کیلومتر، خط 63 کیلوولت رشت شمالی-مقدم به طول 11 کیلومتر، خط 63 کیلوولت بی بی حوریه-کاویان به طول 10 کیلومتر، خط 230 کیلوولت رشت شمالی-نیروگاه گیلان به طول 11 کیلومتر، خط 63 کیلوولت سیادتی-نفوت به طول هفت کیلومتر و خط 63 کیلوولت تغذیه کننده پست فشتال سیاهکل به طول یک کیلومتر اجرا خواهد شد.
وی در خصوص اهداف به کارگیری شبکه فیبر نوری در شبکه برق افز.د: دریافت اطلاعات از نیروگاه‌ها و پست‌های در دست بهره‌برداری، ضرورت اتوماسیون شبکه توزیع و فوق توزیع به خصوص در مناطق حساس شبکه و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، برنامه‌ریزی دقیق به منظور بهره‌برداری صحیح از پست‌ها و نیروگاه‌ها و اعمال هماهنگی و کنترل فرکانس شبکه چه در بخش تولید و چه در بخش انتقال از اهداف به کارگیری شبکه فیبر نوری در شبکه برق می باشد.
وی تصریح کرد: مانیتورینگ شبکه انتقال و فوق توزیع، برقراری ارتباط بین دیسپاچینگ فوق توزیع اصلی با سایر دیسپاچینگ‌های فرعی، برقراری ارتباطات به منظور پوشش مخابراتی و اتصال آن‌ به تمامی دیسپاچینگ‌های منطقه‌ای و دیسپاچینگ ملی و افزایش بهره‌وری از طریق انتقال اطلاعات از دیگر اهداف به کارگیری شبکه فیبر نوری در شبکه برق می باشد.
بیژن ابراز امیدواری کرد با اجرای پروژه نصب فیبرنوری بر روی خطوط و انتقال داده با سرعت بالا و ایجاد بستر مناسب، نتایج چشمگیر در پیشبرد اهداف شرکت حاصل شود.
گیلان یک میلیون و 420 هزار مشترک برق دارد که حدود یک میلیون و یکصد هزار مشترک در بخش خانگی هستند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.