محمدرضا نازک کار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : از ابتدای اجرای طرح در سال 87 تا کنون ؛ یکهزار و 223 مدرسه در بخش آموزشی و 229 باب مدرسه از نظر فیزیکی ایمن سازی شده اند.
وی با اشاره به اجرای طرح ایمن سازی مدارس در سالجاری افزود: در راستای ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راههای استان که به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند ، طرح ایمن سازی مدارس امسال در 83 باب مدرسه حاشیه راههای استان در بخش آموزشی در مقطع ابتدایی و در بخش فیزیکی در همه مقاطع تحصیلی در حال اجرا می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در بخش آموزشی 55 باب مدرسه با یکهزار و 100 میلیون ریال و در بخش فیزیکی 28 مدرسه با هفت هزار میلیون ریال تحت پوشش قرار می گیرند.
نازک کار بیان کرد: در اجرای این طرح طی سالجاری؛ بیش از پنج هزار دانش آموز زیر پوشش دوره های آموزش ترافیکی و ایمنی جاده ها قرار گرفته و نحوه صحیح تردد در شرایط مختلف جوی ، نحوه پیاده و سوار شدن از خودروهای سرویس مدارس ، نحوه صحیح استفاده از دوچرخه و تشخیص علائم را از کارشناسان مربوطه فرا می گیرند.
وی تصریح کرد: در بخش فیزیکی نیز مواردی نظیر نصب تابلو و کف نوشته ، آشکارسازی محدوده مدارس و نقاشی دیوار محوطه مدارس با طرح های دارای مفاهیم آموزش ترافیکی اجرا می شود.
وی ادامه داد: همچنین اقلام کمک آموزشی همچون دفتر ، کیف مدرسه با نوار شبرنگ ، لباس های دارای علایم شبرنگ ، لوازم تحریر مزین به شعارهای ترافیکی نیز در بین دانش آموزان این مدارس در سالجاری توزیع می شود.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با حوزه استحفاظی یکهزار و 865 کیلومتر راههای اصلی و فرعی و همچنین بالغ بر 9 هزار کیلومتر انواع راههای روستایی متولی نگهداری راههای استان می باشد.
از 26 آذر تا اول دی ماه هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است. نخستین روز دی روز راهدار می باشد.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.