فرماندار آستارا شامگاه پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، این خبر را تایید کرد و گفت: وقوع این اتفاق یا حادثه برای من گزارش و محرز شده و منتظر توضیح مسئولان امر در این راستا هستم.
یونس رنجکش با اشاره به حضورش در بندر آستارا افزود: اداره بندر و مسئولان اسکله آستارا به زودی خبرهای تکمیلی را در خصوص علت دقیق این حادثه و تلاش ها برای جلوگیری از آن به فرمانداری گزارش خواهند کرد.
روابط عمومی پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستارا نیز اعلام کرد که به دستور ناخدا دوم محمود طبسی فرمانده این پایگاه، کار لجستیکی و امدادی برای جلوگیری از غرق شدن کشتی آغاز شده است.
به گفته منابع محلی نام این کشتی تجاری، نارگل است و با دو هزار و 500 تن ظرفیت بارگیری، کالاهایی از کشورهای قزاقستان و جمهوری آذربایجان را حمل و در بندر آستارا تخلیه می کند و به علت ایجاد سوراخ در بدنه و وارد شدن آب به آن، در دهانه اسکله آستارا تعادل خود را از دست داده است.
غرق شدن کشتی در بندر آستارا سابقه ای ندارد.
بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و حمل و نقل کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و 500 تنی پیش بینی شده و پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
این بندر به مساحت 60 هکتار و برای تخلیه و بارگیری سالانه سه میلیون و 500 هزار تن کالا طراحی شده و یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و دو میلیون تن دیگر به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می یابد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع است و با جمهوری آذربایجان 36 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرز دریایی دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.