گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری روز پنجشنبه در مراسم مراسم تجلیل از نفرات برگزیده هفته پژوهش و فناوری توجه به کیفیت پژوهش و نیازمندی های جامعه هدف تحقیق را یک ضرورت خواند و گفت: باید اثربخشی موضوعات و دستاوردهای حاصل از پژوهش در بخش دولتی و خصوصی سنجیده شود.
وی تصریح کرد: تاثیر و کارکرد پژوهش برای بخش خصوصی کاملا روشن است و رونق فضای کسب و کار، افزایش تولید، توسعه صادرات و توانمندسازی در اجرای فعالیت های اقتصادی را به دنبال دارد.
سالاری با بیان اینکه در بخش دولتی استفاده مطلوبی از امر پژوهش صورت نگرفته ، بر لزوم پژوهش های مرتبط با حوزه علوم انسانی و توجه به موضوع های کاربردی متناسب با ظرفیت ها و زیرساخت های استان تاکید کرد.
استاندار گیلان توجه به کیفیت پژوهش و نیازمندی های جامعه هدف تحقیق را یک ضرورت خواند و از پژوهشگران خواست تا در جریان نگارش پژوهش از آرمانگرایی و نگاه بدبینانه خودداری و آسیب شناسی با هدف بهبود کارکردها را به عنوان اصلی مهم دنبال کنند.
ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور هم در این نشست لازمه بهره وری را بهره گیری از دانش نوین و نگاه جامع خواند و گفت: لازمه موفقیت در این امر تدوین سیاست و نظارت بر حسن اجرای سیاست ها تا رسیدن به خودکفایی است.
وی اثربخشی پژوهش در حوزه علم، اقتصاد و مسایل اجتماعی را در گرو توسعه مطالعات اجرایی دانست و افزود: باید مردمی سازی و افزایش درک عمومی نسبت به دانش در کشور تعالی پیدا کند.
رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در ادامه از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را توجه به علم و دانش خواند و افزود: دستاوردهای علمی و پژوهشی امروز جایگاه ویژه ای در کشور دارد.
وی جایگاه ایران در تولید علم را اول در منطقه و شانزدهم در جهان اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه در بخش کارکردی استفاده مطلوبی از نتایج پژوهش ها صورت نگرفته است.
رضی بر لزوم پیوند دانش و پژوهش با اقتصاد تاکید کرد و افزود: باید شکاف بین تولید و علم مرتفع و زمینه فناوری و نوآوری بر پایه پژوهش محقق شود.
در ادامه این همایش از نفرات برگزیده هفته پژوهش و فناوری تقدیر شد.
روز گذشته (چهارشنبه) نیز مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزارشد. 24 تا 30 آذر هفته پژوهش نام گرفته است.
2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.