به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا عصر سه شنبه در این آئین در مسجد عباسیه این شهرستان گفت: حضرت معصومه (س) به عنوان یکی از بزرگترین بانوان جهان اسلام از فضایل ممتاز و ویژه‌ای برخوردار بود.
وی اضافه کرد: نقش تربیتی، تلاش عبادی و جهاد اکبر معصومه (س)، او را به الگوی برتر و شایسته ای در جامعه اسلامی تبدیل کرده است.
وی بیان کرد: مزار نورانی آن بزرگوار منشاء خیر و برکت برای شهر مقدس قم و مردمانش است و شهر مقدس قم به عنوان مرکز علمی جهان تشیع، محل پرورش و تربیت عالمان بزرگ دینی شده است.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ فاطمه معصومه (ع) از بخش های دیگر این آئین بود.
فاطمه معصومه (س) در اول ذیقعده سال 173 هجری قمری در شهر مدینه منوره متولد و در ٢٣ ربیع الاول سال ٢٠١ هجری قمری وارد شهر قم شد و محل عبادت آن حضرت در مدرسه ستیه به نام بیت النور محل زیارت ارادتمندان آن حضرت است.
او سرانجام در روز دهم ربیع الثانی و بنا بر قولی در دوازدهم ربیع الثانی سال ٢٠١ هجری قمری چشم از جهان فروبست.

** زائران سال آینده کربلا در آستارا قرعه کشی می شوند
بیژن حیادخت رئیس مجمع خیران آستارا شامگاه سه شنبه در آئین تعیین زائران اربعین حسینی سال 98 در مسجد عباسیه گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 40 شهروند از آستارا برای عزیمت به کربلا در اربعین سال آینده به قید قرعه انتخاب شدند و نظیر این آئین ها برای انتخاب زائران دیگر برگزار خواهد شد.
امام جمعه آستارا هم در این آئین گفت: این اقدام فرهنگی حال و هوای استقبال از زائران خارجی اربعین را در شهرستان آستارا زنده نگه می دارد و امیدواریم خیران در اجرای طرح های فرهنگی همواره پیشگام باشند.
حجت الاسلام حافظ نیا افزود: باید حقیقت قیام حسین (ع) در مقابل توفان تبلیغات دشمن، زنده نگه داشته شود و امت اسلام در برابر یزیدیان معاصر که به جان و مال مسلمانان می تازند، با تاسی از حسین (ع) قیام کنند.
وی بیان کرد: ورود زائران خارجی از مرز آستارا از 6 هزار نفر در سال 95 به 12 هزار نفر در سال جاری افزایش یافت و خوشبختانه سال به سال بر جمع عاشقان امام حسین (ع) افزوده می شود.
وی اظهار داشت: مسلمانان گنج بزرگی به نام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا دارند و راهپیمایی روز اربعین، ارزش های معنوی و اجتماعی آن را آشکار می کند.
امام جمعه آستارا بیان کرد: هراس دشمن از شکوه راهپیمایی اربعین، آنان را به ایجاد تفرقه و سوء استفاده از این آئین وادار کرده اما نقشه های آنان تاکنون راه به جایی نبرده است.
مداحی و شعر خوانی از جمله بخش های این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.