رضا زارعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه از سه سال گذشته فعالیت گروه های کوهنوردی به صورت باشگاه درآمده، تاکنون 200 باشگاه کوهنوردی در کشور با هدف پاسخگویی به جامعه ورزش کوهنوردی، کاهش حوادث کوهنوردی و حفظ محیط زیست کوهستان تاسیس شده است.
وی که برای حضور در مجمع عادی سالانه هیات کوهنوردی گیلان در رشت حضور یافته بود، ادامه داد: در حال حاضر نیز بیش از 63 هزار ورزشکار این رشته به صورت سازمان یافته و بیمه شده در کشور فعالیت دارند و 35 هزار نفر هم عضو پورتال فدراسیون کوهنودی هستند که از خدمات آموزشی بهره می برند.
زارعی یادآور شد: سال گذشته 235 هزار مدرک آموزشی از سوی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در کشور صادر شد که از نظر کیفی، برترین فدراسیون ورزشی شناخته شدیم.
وی به زیرساخت این فدراسیون نیز اشاره و خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر تلاش شده تا زیرساخت های آموزشی را فعال کنیم و در این راستا، چارت های فدراسیون منطبق با ابلاغیه های فدراسیون جهانی کوهنوردی است و تمام دستورالعمل های جهانی در حال اجرا هستند.
وی با بیان اینکه کوهنوردی رشته ورزشی شاخص در زمینه همگانی و قهرمانی است، افزود: طی 71 سالی که از عمر این رشته ورزشی می گذرد، همواره به عنوان ورزشی اخلاق مدار مطرح بوده و با داشتن حدود 15 زیرشاخه، هم اینک بالغ بر یک هزار و 500 مربی فعال در کشور فعالیت دارند.
به گفته زارعی، استعدادیابی و استعدادپروری لازمه ورزش حرفه ای است که در این راستا، طی پنج سال اخیر 13 مسابقه صعودهای ورزشی را برای نونهالان برگزار کرده ایم و حتی در اولین المپیاد استعداهای برتر ورزش در رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی، 420 نونهال شرکت کردند.
مجمع عادی سالانه هیات کوهنوردی گیلان عصر دیروز (یکشنبه) با حضور رئیس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسئولان این هیات در رشت برگزار شد.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.