به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: علیرغم تذکر به شهرداری رشت نسبت به ساماندهی سگ های ولگرد ، اما هنوز اقدامی ندیده ایم.
وی اظهار داشت: ضروری است تا شهرداری و زیرمجموعه مربوطه برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت و آسیب به شهروندان و نیز مراقبت از سگ ها با توجه به فصل سرد سال ، هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی سگ های ولگرد این کلانشهر اقدام کند.
رئیس شورای اسلامی رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 26 آذر به عنوان روز حمل و نقل بیان داشت: ترافیک و حمل و نقل موضوعات اساسی و کلیدیست و یکی از دغدغه های بزرگ شهروندان در این کلانشهر است.
وی با اشاره به اقدامات شورا نسبت به افزایش ناوگان درون شهری خاطر نشان کرد: با افزایش ناوگان درون شهری مشخصا در حوزه اتوبوسرانی توانسته ایم تا حدودی کمبودها را جبران و مشکلات را در حمل و نقل کاهش دهیم.
وی با یادآوری راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در رشت و اینکه با توجه به تعداد کم دوربین های نصب شده در این کلانشهر نظارت به صورت محسوس اتفاق نمی افتد، اظهار امیدواری کرد تا با قرارداد سرمایه گذار برای نصب دوربین های جدید و خط فیبرنوری این نقیصه سریعتر جبران شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در ادامه سخنانش کمک به نوسازی ناوگان تاکسیرانی را از مصوبات شورا عنوان و خاطر نشان کرد: شهرداری رشت نتوانسته به این مصوبه آنطور که باید بپردازد.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر و سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در ادامه این جلسه در سخنانی بیان داشت: جمع آوری سگ های ولگرد از دغدغه های این کمیسیون است و در جلسه های مختلف با حضور مجموعه های مربوطه نسبت به این مورد اقدام کرده است.
فاطمه شیرزاد خاطر نشان کرد: سازمان پسماند و حوزه خدمات معاونت شهر شهرداری رشت بایستی نسبت به موضوع جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد پاسخگو باشند.
حجت جذب رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی رشت نیز گفت: شرکت های طرف قرارداد با شهرداری حقوق کارگران را نادیده می گیرند که بایستی با حضور در صحن شورا نسبت به این مهم پاسخ دهند.
وی با بیان این که در سه ماه در بخش مبایعه نامه 40 میلیون تومان در شهرداری رشت تخلف صورت می گیرد، اظهار داشت: امضاء کنندگان بایستی پاسخگوی این تخلفات باشند.
وی خاطر نشان کرد: ضروریست تا شورا با برنامه و سازو کاری مناسب تخلفات شهرداری رشت را از سنوات گذشته تاکنون بیرون آورده و با متخلفان برخورد شود؛ تازمانی که با متخلفان برخورد جدی صورت نگیرد، همیشه این مشکلات را خواهیم داشت.
کلانشهر رشت در دوره پنجم شورای اسلامی، 11 عضو دارد.
رشت دارای حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.