به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دوره از رقابت های یک روزه که در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت برگزار شد ، تیم ملی هفت سنگ بانوان بزرگسال ایران، تیم ملی دختران نوجوان ایران و دو تیم نیز از جمهوری آذربایجان حضور داشتند که ابتدا تیم ملی هفت سنگ بانوان بزرگسال ایران و جمهوری آذربایجان (الف) به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم ایران موفق شد با نتیجه 73 بر 16 میهمانش را شکست دهد.
در دومین دیدار برگزار شده این رقابت ها نیز تیم ملی هفت سنگ دختران نوجوان ایران و تیم جمهوری آذربایجان (ب) رو در روی هم قرار گرفتند که در این بازی هم تیم ایران موفق شد با نتیجه 58 بر 25 برابر حریفش به برتری دست یابد.
در بازی سوم تیم های هفت سنگ بانوان جمهوری آذربایجان (الف) و جمهوری آذربایجان (ب) به مصاف هم رفتند که تیم آذربایجان (الف) با نتیجه 44 بر 33 حریفش را شکست داد و در آخرین بازی و برای کسب عنوان قهرمانی ، تیم های ملی هفت سنگ بانوان بزرگسال و دختران نوجوان ایران رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت تیم بانوان بزرگسال ایران با نتیجه 65 بر 28 تیم نوجوانان را مغلوب کرد و به مقام قهرمانی دست یافت.
هفت سنگ یک بازی بومی و ایرانی است که با روی هم گذاشتن هفت تکه سنگ صاف و هموار از بزرگ به کوچک بازی شروع می‌شود که هر تیم به طور معمول حداقل چهار بازیکن دارد. در رشته هفت سنگ، یک گروه محافظ آن سنگ‌هاست و گروهی دیگر با توپی کوچک، سعی در فروریختن ستون سنگی گروه مقابل را دارند و اولین نفر از گروه اول از فاصله‌ای حدود چهار تا هفت متری با پرتاب توپ، سعی در ریختن سنگ‌ها دارد و در طرف مقابل وقتی این اتفاق می‌افتد، محافظان توپ را می‌ گیرند و آن را مخفی می‌کنند و به دنبال برنده ‌ها می‌دوند و از طرف دیگر گروه مقابل نیز سعی می‌کند هفت سنگ را دوباره بچیند و برنده بازی شود.
7285 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.