معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت گیلان گفت: با توجه به در پیش بودن شب یلدا و ضرورت تعادل قیمت ها در بازار، طرح نظارتی شب یلدا تا پایان آذرماه اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان گیلان گفت: با نزدیکی شب یلدا و به لحاظ نیاز خانوارها به تهیه مواد غذایی خاص(نظیر آجیل و تنقلات، شیرینی، میوه و...)،  به منظور بهینه کردن وضعیت توزیع و اعمال قیمت مناسب و جلوگیری از سوء استفاده برخی عوامل فرصت‌طلب در بازار این کالاها، طرح نظارتی ویژه شب یلدا به مدت پنج روز از مورخ 26 /9 /97 لغایت 30 /9 /97  با اولویت نظارت بر کالاهایی نظیر آجیل و تنقلات، شیرینی و میوه (هندوانه)  در سطح عرضه اجرا می‌شود.

محمد درویشکردار ضمن تاکید بر ضرورت کنترل و تنظیم بازار جهت فراهم شدن آرامش روانی برای مردم در آستانه جشن شب یلدا گفت: تا جایی که به سازمان ما مربوط است تلاش داریم مقدمات برگزاری یلدایی بدون نگرانی را برای آسایش مردم فراهم کنیم.

وی افزود: در همین راستا کنترل و نظارت برقیمت فروش، نصب برچسب و صدور فاکتور انواع شیرینی در قنادی ها، نظارت برقیمت آجیل و تنقلات، بررسی فاکتورهای خرید و کنترل رعایت درصد سود عمده و خرده فروشی و وضعیت نصب برچسب قیمت، اعمال کنترل برقیمت انواع میوه ، بررسی فاکتورها و رعایت درصد سود عمده و خرده فروشی توسط میادین میوه و تره بار، واحد های خرده فروشی میوه و کنترل وضعیت نصب برچسب قیمت و نظارت بر وضعیت قیمت سایرکالاها و خدمات در دستور کار این سازمان به صورت ویژه قرار گرفته است. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت گیلان در پایان افزود: این مهم با تشدید نظارت، برگزاری نشست با روسای اتحادیه‌های ذی‌ربط و رصد مداوم روند قیمت کالاهای هدف و جلب مشارکت حداکثری اتحادیه‌های صنفی در کنترل عملکرد اعضاء و همچنین تامین مناسب کالاهای موردنظر از اهداف اصلی این طرح نظارتی است. البته نظارت و هوشیاری مردم در ارائه گزارش تخلفات صنفی به سامانه تلفنی۱۲۴ قطعا در بهبود نظارت بازار اثربخش و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.