به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دوره از رقابت های یک روزه که در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت آغاز شده ، تیم ملی هفت سنگ بانوان بزرگسال ایران، تیم ملی دختران نوجوان ایران و دو تیم نیز از جمهوری آذربایجان حضور دارند.
در بازی افتتاحیه این دوره از رقابت ها ، تیم های ملی هفت سنگ بانوان بزرگسال ایران و جمهوری آذربایجان (الف) به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم ملی هفت سنگ بانوان بزرگسال ایران موفق شد با نتیجه 73 بر 16 جمهوری آذربایجان را شکست دهد.
در جریان این بازی و در نیمه اول، تیم ملی هفت سنگ بانوان بزرگسال ایران در یک بازی برتر با نتیجه 39 بر شش حریفش را مغلوب کرد و در نیمه دوم نیز، تیم ملی هفت سنگ بانوان ایران توانست با نتیجه 33 بر 10 برابر حریفش به برتری دست یابد تا در نهایت این مسابقه را با نتیجه 73 بر 16 به سود خود به پایان برساند.
همچنین در دومین دیدار برگزار شده این رقابت ها ، تیم ملی هفت سنگ دختران نوجوان ایران و تیم جمهوری آذربایجان (ب) رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت تیم ملی هفت سنگ دختران نوجوان ایران موفق شد با نتیجه 58 بر 25 برابر حریفش به برتری دست یابد.
در اولین دوره مساقات چهار جانبه هفت سنگ بانوان جام صلح دوستی ، تیم های حاضر در این دوره از رقابت ها، به صورت دوره ای با هم به رقابت می پردازند تا در نهایت تیم های برتر این دوره از رقابت ها انتخاب شوند.
هفت سنگ یک بازی بومی و ایرانی است که با روی هم گذاشتن هفت تکه سنگ صاف و هموار از بزرگ به کوچک بازی شروع و توسط دو تیم این مسابقات آغاز می شود که هر تیم به طور معمول حداقل چهار بازیکن دارد. در رشته هفت سنگ، یک گروه محافظ آن سنگ‌هاست و گروهی دیگر با توپی کوچک، سعی در فروریختن ستون سنگی گروه مقابل را دارد و اولین نفر از گروه اول از فاصله‌ای حدود چهار تا هفت متری با پرتاب توپ، سعی در ریختن سنگ‌ها دارد. در طرف مقابل وقتی این اتفاق می‌افتد، محافظان توپ را می‌ گیرند و آن را مخفی می‌کنند و به دنبال برنده ‌ها می‌دوند و از طرف دیگر گروه مقابل نیز سعی می‌کند هفت سنگ را دوباره بچیند و برنده بازی شود.
7285 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.