به گزارش ایرنا، محمدرضا نازک کار شنبه شب در نشست استاندار با دست اندرکاران حمل و نقل جاده ای و راهداری گیلان افزود: براساس آمار دریافت شده از 42 دستگاه تردد شمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در 84 محور رفت و برگشت استان طی هشت ماه گذشته، 12 میلیون و 643 هزار و 303 دستگاه خودرو وارد و 13 میلیون و 843 هزار و 869 دستگاه خودرو از استان خارج شده است.
وی تصریح کرد: این آمار تردد در راه های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشاندهنده افزایش دو درصدی است.
نازک کار گفت: طی هشت ماه امسال ، محورهای لاهیجان - آستانه با 9 میلیون و 376 هزار و 822 دستگاه خودرو ، محور آستانه - لاهیجان با 9 میلیون و 327 هزار و 922 دستگاه و محور لاهیجان - لنگرود با 9 میلیون و 290 هزار و 441 دستگاه خودرو بیشترین تردد را داشته اند.
وی تصریح کرد: طی مدت یادشده؛ گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد 612 وسیله نقلیه پنجمین استان پرتردد کشور بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به اقدامات انجام شده در زمینه حمل و نقل جاده ای و راهداری اشاره و بیان کرد: آشکارسازی نقاط حادثه خیز استان با نصب علائم، روکش آسفالت شماری از راه ها، اجرای روشنایی در هشت کیلومتر و برفروبی 240 کیلومتر را از جمله این اقدامات عنوان کرد.
وی همچنین توزیع لاستیک، جابه جایی زائران اربعین، حمل و نقل بین المللی، مجتمع های خدماتی - رفاهی ، اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها، طرح ارتقای ایمنی عابران و موتور سواران ، اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی و احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ذکر کرد.
وی به چالش های نگهداری راه ها و ایمنی حمل ونقل در استان نیز اشاره و بیان کرد: کمبود اعتبارات راهداری و عدم تخصیص کامل آن تاکنون، کمبود ماشین آلات و نیروی انسانی جهت انجام امور راهداری ، فرسودگی ماشین آلات راهداری را از مهمترین چالش های این بخش عنوان کرد.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با حوزه استحفاظی یک هزار و 865 کیلومتر راه های اصلی و فرعی و همچنین بالغ بر 9 هزار کیلومتر انواع راه های روستایی و در مجموع 12 هزار و 421 کیلومتر راه همسنگ متولی نگهداری راه های استان است.
از 26 آذر تا اول دی ماه در روز شمار ایرانی به عنوان هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان نامگذاری شده که 26 آذر روز حمل و نقل و اول دی ماه، روز راهدار است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.