مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: ۱۲۷۶ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد گیلان در سال‌جاری سه میلیارد و ۶۹۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت از اقدامات مهم این نهاد برای کمک به ازدواج آسان است، اظهار کرد: به همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌ هزینه جهیزیه و ازدواج نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است، افزود: توسعه و ترویج ازدواج آسان در بین خانوارها از دیگر اهداف پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج است.

اهرابی به پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه به ۸۵۸ نوعروس، ۲۸۰ مورد هدیه ازدواج به فرزندان مددجویان و ازدواج مجدد ۱۳۸ نفر از بانوان تحت حمایت کمیته امداد استان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: برای این امر سه میلیارد و ۶۹۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتویمان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه هر یک از نوعروس‌ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه خرید جهیزیه و هریک از نو دامادها یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هدیه ازدواج دریافت می‌کنند، تصریح کرد: تأمین جهیزیه خانوارهای ساکن مناطق محروم هم در سالجاری به تعداد ۳۷۹ فقره با اعتبار ۷۲۲ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زوج‌های جوان خاطرنشان کرد: این کلاس‌های آموزشی با هدف افزایش ازدواج‌های پایدار و ترویج سبک زندگی اسلامی با موضوعاتی مانند آیین همسرداری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، ازدواج سالم، فرزند پروری و اخلاق در خانواده برگزار می‌شود.

اهرابی با اشاره به نقش مؤثر کمک خیران و نیکوکاران در تأمین هزینه‌های جهیزیه و ازدواج جوانان نیازمند، افزود: خیران می‌توانند برای شرکت در طرح کوثر با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان و یا شماره‌گیری *۸۸۷۷*۰۱۳# اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.