منیژه زواشکیانی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان بهزیستی، هزینه نگهداری و توانمندسازی یک معلول 13 میلیون ریال در ماه برآورد شده اما ناکافی است و با توجه به افزایش نرخ تورم و هزینه تغذیه، اعتبار و یارانه معلولان باید افزایش یابد.
وی ادامه داد: با وجود کمبودهای مالی، در سال جاری هفت کودک توسط مربیان مرکز توانخواهان ذهنی آستارا، توانمند و برای ادامه تحصیل به مدارس عادی و استثنایی فرستاده شد.
سرپرست اداره بهزیستی آستارا هم گفت: مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا با 650 معلول، مجری طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است و ماهانه 90 هزار ریال از سوی بهزیستی به هر معلول پرداخت می شود.
فریبرز خورشیدی افزود: به 33 معلول مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا یارانه پرداخت می شود و 280 میلیون ریال به عنوان هزینه خدمات طرح سی بی آر در سه ماه دوم سال جاری پرداخت شد و هزینه سه ماهه سوم نیز به زودی پرداخت خواهد شد.
وی بیان کرد: دولت با تمام توان خود در قالب یارانه و هزینه های جانبی به معلولان کمک می کند و باید برای کیفیت خدمات، از ظرفیت خیران شهرستان هم استفاده شود.
بندر آستارا با 91 هزار نفرجمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 700 خانوار این شهرستان از خدمات امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.