به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبری روز پنجشنبه در فرمانداری آستارا افزود: طرح پوشش بیمه سلامت همگانی در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید، در اردیبهشت سال 93 در کشور به اجرا درآمد و افراد تحت پوشش بیمه سلامت در گیلان، از خدمات مراکز درمانی دولتی بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: مدیریت هزینه و منابع از هدف های سازمان بیمه سلامت در سال جاری است و یک میلیون و 300 هزار نفر در گیلان، تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هزینه های درمانی بیمه سلامت آستارا بالغ بر 10 میلیارد ریال است.
اکبری ادامه داد: در استان گیلان دو هزار و 427 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند و سالانه حدود 360 میلیارد ریال به عنوان هزینه درمان و سایر خدمات به آنها پرداخت می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان از همه سازمان و نهادهایی که برای ارائه خدمات سلامت به بیمه شدگان، طرف قرارداد هستند خواست تا جهت مدیریت منابع و مصارف همکاری کنند.
فرماندار آستارا هم در این جلسه گفت: دولت تدبیر و امید در ارتقای سلامت عمومی اقدامات شایسته و اثربخشی انجام داده اما گاهی ضعف مدیریت در ساماندهی خدمات، در افکار عمومی تاثیر منفی گذاشته است.
یونس رنجکش افزود: اجرای طرح پزشک خانواده از مهمترین ویژگی های طرح بیمه سلامت است و باید به حوزه خدمات درمانی آستارا با توجه به موقعیت گردشگری و مرزی آن، نگاهی ویژه اعمال شود.
رئیس اداره بیمه سلامت آستارا هم گفت: 49 هزار و 593 نفر یا بیش از نیمی از جمعیت این شهرستان، تحت پوشش این بیمه هستند و روستائیان فاقد بیمه، با پرداخت دو هزار ریال بابت صدور هر جلد دفترچه در دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، بیمه می شوند.
پیمان آذریان افزود: 51 موسسه تشخیصی - درمانی و پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه و رادیولوژی و فیزیوتراپی با اداره بیمه سلامت آستارا قرارداد دارند.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان از مرکز بهداشتی درمانی عباس آباد آستارا بازدید و در جریان خدمات رسانی آن به روستائیان قرار گرفت.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای شش مرکز بهداشتی درمانی، 25 خانه بهداشت و یک بیمارستان 132 تختخوابی است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.