به گزارش خبرنگار ایرنا احمد عبادی روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از جرائم در اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: مهم ترین وظیفه قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است و از تمام ظرفیت های موجود برای این امر استفاده می شود.
وی بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم از ظرفیت مسجد، هیات های مذهبی و خانواده ها باید استفاده کرد و با ظهور فضای مجازی، زمینه انحراف نوجوانان و جوانان فراهم شده اما معنویت و فضای مساجد مانع جرم است.
رئیس دادگستری آستارا افزود: ماهانه 200 پرونده قضایی مربوط به مسائل خانواده در این اداره تشکیل می شود و خانواده ها با نظارت بر رفتار فرزندان در فضای مجازی، باید تهدیدات احتمالی آن را به فرصت تبدیل کنند.
عبادی اظهار کرد: غفلت خانواده ها از فرزندان از عوامل بروز مشکلات و انحرافات است و باید برای کاهش مسائل و مشکلات از همراهی خانواده های بهره مند شویم.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا هم در این کارگاه گفت: مساجد بهترین سنگر پیشگیری از جرائم و تخلفات است و اعضای هیات های مذهبی باید در جذب جوانان به مسجد همت کنند.
ارژنگ کرمیانی رئیس شورای هیئات مذهبی آستارا نیز بیان کرد: برای نخستین بار کارگاه آموزش پیشگیری از جرم با حضور مسئولان هیات های مذهبی این شهرستان برگزار خواهد شد تا زمینه جذب جوانان به هیات ها با هدف کاهش خشونت و جرم فراهم شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و یکصد هیات مذهبی در آن فعال است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.