گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری روز سه شنبه در دیدار با معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نقش اثرگذار پزشک خانواده در نظام ارجاع اشاره کرد و افزود: با تسریع در اجرای بخش‌های مختلف طرح تحول سلامت، می‌توانیم شاهد پیشرفت مراکز درمانی و رفاه بیشتر مردم باشیم.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به شروع طرح نظام ارجاع در استان گیلان از تیر ماه سال جاری گفت: نوبت‌دهی با حفظ کرامت بیماران و نبود محدودیت در کلینیک‌های درمانی از مزایای اجرای این طرح است.
علی‌رضا رئیسی با بیان اینکه اولویت پذیرش بیماران در کلینیک‌ها با افرادی است که از طریق طرح نظام ارجاع مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر در شهرهای ماسال، صومعه‌سرا، رضوانشهر، انزلی و لنگرود سیستم نظام ارجاع راه‌اندازی شده است.
وی به راه‌اندازی سطح سه طرح نظام ارجاع در شهر رشت طی ماه‌های آینده برای اولین بار در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با تعیین بارکد برای هر بیمار در کلینیک‌ها، پزشک می‌تواند تمام اطلاعات مریض را مشاهده کند و استان گیلان در بالاترین سطح این بخش قرار دارد.
به گزارش ایرنا علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه گذشته از مراکز بهداشت شماره 13 رشت، مرکز بهداشت رشتیان و علی آباد رشت بازدید کرد و از نزدیک در روند فعالیت های این مراکز قرار گرفت. وی همچنین امروز از مرکز خدمات جامع سلامت مرجقل، ضیابر و کلینیک تخصصی در شهرستان صومعه سرا بازدید کرد و خانه بهداشت شهرستان سیاهکل نیز توسط او افتتاح شد.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر 194 مرکز بهداشتی، 969 خانه بهداشت و 42 پایگاه بهداشتی شهری و روستایی در استان گیلان فعال است.
گیلان دارای 36 بیمارستان دولتی و خصوصی، یک هزار و 450 پزشک عمومی، 900 متخصص در رشته های مختلف و 500 دندانپزشک است، شش هزار و 158 کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.