به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسین محمدیان روز دوشنبه در نشست با دهیاران لوندویل آستارا در مسجد بابا حسن این بخش افزود: کنترل سیلاب، تغذیه سفره های زیر زمینی، افزایش آب چاه ها، توسعه کشاورزی و افزایش پوشش گیاهی از مهمترین مزایای طرح های آبخیزداری است و طرح های آبخیزداری گذشته، باعث جلوگیری از رانش زمین در مواقع سیلاب در شهرستان های فومن و رضوانشهر شده است.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا هم در این نشست گفت: در مسیر آبشار لاتون و دهستان چلوند لوندویل با اعتباری افزون بر هشت میلیارد و 560 میلیون ریال، طرح آبخیزداری اجرا می شود و احیای جنگل و پوشش گیاهی، مقابله با مهاجرت و رونق کشاورزی و دامپروری از هدف های آن است.
نسرین غزنوی افزود: تا پایان سال جاری برای مقابله با سیل و جلوگیری از فرسایش خاک، 660 متر مکعب دیواره سنگ چین در سه نقطه از مسیر آبشار لاتون و یک هزار و 624 متر مکعب دیواره در دهستان چلوند اجرا خواهد شد و همکاری دهیاران و شورای اسلامی لوندویل برای اجرای سریع و بهتر طرح ها لازم است.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است که 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط ، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون شامل می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.