مهران صدرممتاز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه گیلان یکی از استان های مقصد گردشگری در کشور است، افزود: آسیب شناسی خطوط انتقال و فوق توزیع از لحاظ برج های واقع شده در مسیر جاده که احتمال برخورد خودروهای عبوری با آنها وجود دارد، ضروریست.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این خطوط که در واقع شریان های اصلی صنعت برق در راستای انتقال برق پایدار و مطمئن به مصرف کنندگان هستند، علاوه بر احداث این خطوط ، نگهداشت آنها نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و کوچکترین غفلت در این زمینه صدمات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.
صدرممتاز با بیان اینکه سقوط دکل ها می تواند موجب اختلال در عبور وسایل نقلیه و ترافیک سنگین برای مسافران شود، اظهار کرد: در راستای این مهم و در پی حادثه ایجاد شده برای یکی از دکل های خط دو مداره سیاهکلده به لاهیجان که به علت برخورد یک دستگاه کامیون از مدار خارج شده بود، آسیب شناسی تمامی دکل های خطوط انتقال و فوق توزیع در اولویت ویژه قرار گرفت.
رئیس اداره تعمیرات خطوط شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان تصریح کرد: برهمین اساس با تلاش بی وقفه و شبانه روزی کارکنان برق گیلان آسیب شناسی خطوط انتقال و فوق توزیع بر هفت دکل خطوط 230 کیلوولت نیروگاه گیلان - نیروگاه لوشان، سیادتی - چابکسر، نیروگاه گیلان - رشت شمالی، نیروگاه گیلان - نیروگاه پره سر و سیادتی - پونل در مسیر جاده که احتمال برخورد خودروهای عبوری با آنها وجود دارد، انجام شد.
رئیس اداره تعمیرات خطوط شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص ضرورت آسیب شناسی های انجام شده گفت: این آسیب شناسی ها در واقع نشان دهنده این است که در چه نقاطی احتمال آسیب پذیری به خطوط انتقال و فوق توزیع استان وجود دارد تا با شناسایی آن، راهکارهای لازم اتخاذ شود.
وی اهمیت آسیب شناسی ها را علاوه بر تامین برق مطمئن و پایدار برای مردم و مشترکان، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و ... جلوگیری از خطرات احتمالی جانی در پی سقوط دکل ها دانست .
حدود یک میلیون و 400 هزار مشترک برق در گیلان وجود دارد که عمده آنها مشترکان خانگی هستند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.