معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی رشت، نسبت به پوشش بالغ بر ۳ هزار و ۶۵۵ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان اقدام کردند.

به‌گزارش ایلنا از رشت، شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت در ابتدای سخنان خود ضمن سپاس از آتش‌نشانان بواسطه تلاش در زمینه امدادرسانی به شهروندان و همچنین همکاری‌های مستمر به جهت ارایه آموزش‌های ایمنی و آتش نشانی به شهروندان، افزود: آتش‌نشانان و تیم های امداد و نجات سازمان آتش نشانی رشت، نسبت به پوشش بالغ بر ۳ هزار و ۶۵۵ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به رشتوندان گرانقدر اقدام کردند.

رخداد یک هزار و ۷۵۴ مورد حادثه آتش سوزی

وی بیشترین آتش سوزی ها را  متعلق به آتش سوزی علفزار و ضایعات به تعداد یک هزار و ۳۳ مورد عنوان داشت و ادامه داد: آتش سوزی منزل مسکونی به تعداد ۳۹۸ مورد و خـودرو به تعداد ۱۰۷ مورد رتبه های دوم و سوم را به خـود اختصاص داده اند که ۶۳ درصد آتش سـوزی خانه ها بعلت اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است.

تنها ۲۲ درصد از خانه‌های آتش گرفته و ۳۷ درصد از اماکن تجاری دارای بیمه آتش سوزی بوده اند

مومنی با بیان اینکه آتش ویرانگر در چشم برهم زدنی بی رحمانه حاصل سالها دست رنج و تلاش را درکام خود فرو خواهد برد به شهروندان توصیه کرد: شاید کمتر کسی همانند آتش نشانان بواسطه شغلشان هر روزه شاهد اینگونه حوادث باشند و دغدغه شان این جمله که” سرنوشت خانه هایی که بیمه آتش سوزی ندارند چه خواهد شد” لیکن از تمامی شهروندان خواستاریم بیمه آتش سوزی منازل مسکونی و اماکن تجاری را جدی بگیرند تا کمتر شاهد حضور شهروندان خسارت دیده ای باشیم که فاقد هرگونه بیمه بخصوص بیمه آتش سوزی اند.

پوشش رخداد یک هزار و ۷۵۴ مورد حادثه و یک هزار و ۳ مورد خدمات ایمنی 

معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت ضمن اشاره به ۱۱۸ مورد عملیات نجات افراد  محبوس شده بواسطه نقص فنی قفل های درب، افزود: در میان عملیات های مرتبط با حوادث؛  نجات افراد در ۳۹۳ مورد گیر کردن در آسانسور و ۳۱۵ مورد بسته شدن درب بدون محبوس شدن افراد بسیار چشم گیر است که به شهروندان توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی و حفظ خونسردی در زمان گیر کردن در آسانسور و دیگر اماکن حتما نسبت به رفع نقص قفل های درب و ایمنی آسانسورها و بازدید های دوره ای اقدام کنند.

وی در ادامه به آموزش ۳۵ هزار و ۵۰۳ تن از شهروندان اشاره داشت و افزود: فرهنگ سازی و ترویج نقش ایمنی از مهم ترین اهداف سازمان آتش نشانی رشت است به همین واسطه ترویج این فرهنگ نقش شایانی در پیشگیری از حوادث ایفا می کند که این سازمان جهت احقاق این هدف به طور چشمگیری اقدام به آموزش کودکان و دانش آموزان مهدکودک ها و مقاطع ابتدایی، دانشجویان، پرسنل ادارات و شرکت‌ها و… می کند.

شهرام مومنی در پایان به ۴ هزار ۷۷۹ مورد فعالیت کارشناسان واحد پیشگیری سازمان آتش نشانی رشت اشاره کرد و افزود: صدور طرح ایمنی ساختمان ها، بازدید کارشناسان و صدور پایان کار ساختمانی، بازدید از اماکن مختلف همچون اصناف و… و بررسی علل بروز آتش سوزی ها گوشه ای از فعالیت های کارشناسان پیشگیری است.

سازمان آتش نشانی رشت هم اینک با ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در حال خدمت رسانی به شهروندان رشتی است که ۳ ایستگاه آن با توجه به تراکم جمعیتی در مرکز شهر واقع در میدان صیقلان، بازار بزرگ و استادسرای رشت مستقر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.