به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا عصر جمعه در این آئین در کتابخانه پیامبر اعظم (ص) این شهرستان گفت: کتاب از جایگاه خاصی برخوردار است و همه ساله آثار زیادی از شاعران و نویسندگان چاپ می شود.
آرزو عباس زاده افزود: اهمیت به کتاب و کتابخوانی، موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه می شود و امیدواریم دستگاه های فرهنگی، از پدیدآورندگان کتاب در شهرستان حمایت کنند.
کرگانرودی مقدم شاعر مجموعه سروده های شبانه هم در این آئین گفت: در خلق غرلیات خودم از شاعران بزرگ ایران نظیر سعدی و حافظ تاثیر گرفته ام و بیشتر اشعارم را شب ها سروده ام.
وی افزود: شعر، محصول احساس و عاطفه ناب شاعران است و ابتدا اشعار این مجموعه را با خط بریل نوشته ام و سپس با کمک اصحاب فرهنگ و هنر به صورت الفبای فارسی به زیور چاپ آراسته شد.
یاشار مقدم ناشر این مجموعه شعر هم بیان کرد: این کتاب غزل به شمارگان یک هزار نسخه و به قیمت 200 هزار ریال در 314 صفحه چاپ شده و مسائل عاشقانه، اجتماعی و احوالات درونی شاعر از موضوعات آن است.
وی افزود: مجموعه دوم این شاعر در مرحله دریافت مجوز چاپ است و امیدوارم تاثیر خواندن کتاب در افکار، گفتار و رفتارمان نمایان شود.
شعرخوانی توحید مهدی نژاد از شاعران پیشکسوت، سخنرانی اسفندیار تقوی از چهره های فرهنگی، اجرای استندآپ کمدی توسط امیر سلامت زاده و تجلیل از رامش انور زاده باسابقه ترین کتابدار کتابخانه های آستارا از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و به صورت میانگین سالانه 10 کتاب توسط نویسندگان و شاعران آن منتشر می شود.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.