به گزارش خبرنگار ایرنا ، اردشیر میرمنگره عصر جمعه در آئین اختتامیه چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان در رشت افزود: گیلان خاستگاه بسیاری از نقاشان معاصر کشور بوده و امروز نیز تثبیت برپایی این دوسالانه و بروز ظرفیت های هنری در این رشته ثابت کرد که این رویداد قابلیت ملی شدن دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این آئین بیان کرد: با توجه به مطرح شدن معرفی گیلان بعنوان پایتخت نقاشی کشور ، این استان با توجه به دارابودن پیشینه فرهنگی و وجود ظرفیت های هنری بسیار در این رشته، آمادگی پذیرش این عنوان را دارد.
فیروز فاضلی اظهار داشت : این استان از ظرفیت و پیشینه بالای فرهنگی و هنری برخوردار است لذا در حوزه دیپلماسی فرهنگی و هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این انتظار می رود تا برای تبادلات فرهنگی با کشورهای حاشیه دریای خزر اعتبارات لازم را در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه 600 اثر به دبیرخانه چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان ارسال شد که 56 اثر مورد داوری سه داور ملی قرار گرفت و هشت نفر شایسته تقدیر شناخته شدند افزود: هر هنرمندی که در این عرصه حضور یافته، منتخب است و آنانی که به مقصد نرسیدند نباید از تلاش دست بردارند.
فاضلی ادامه داد: برخورد الاکلنگی و بیش و کم ، شایسته جامعه هنری نیست چرا که هنر روح جامعه است و نمی توان روح را تکه تکه کرد .
وی سه مشخصه عاطفی ، تخیلی و چند بعدی بودن را از حلقه های هنر توصیف کرد و افزود: این حلقه ها تفاوت میان هنرمند و شخص غیر هنری را شکل می دهند.
شبنم شهریاری، ساحل سادات تولایی و مروارید بلبل آبادی بعنوان نفرات برگزیده چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان معرفی شدند؛ داوران چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان را عبدالحمید پازوکی، کامبیز موسوی ‌اقدم و باوند بهپور از چهره های ملی هنری به عهده داشتند.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.