مازیار غلامی در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت هوای سرد و بارشی طی امشب و صبح فردا در منطقه است و بر این اساس طی بازه مذکور، در بعضی نقاط بویژه ارتفاعات و دامنه ها، بارندگی و وزش باد گاهی شدید و رعدوبرق پیش بینی می شود.
وی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات بالاتر از دو هزار متر ادامه داد: این سامانه سرد و بارشی طی جمعه شب بتدریج تضعیف شده و به تناوب و با شدت کمتر، تا اوایل هفته آینده در منطقه فعال است.
غلامی افزود: با توجه به شدت بارندگی طی امشب و صبح فردا ، آبگرفتگی و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها ، سیلابی شدن مسیل ها ، احتمال رانش و لغزش در بعضی نقاط پیش بینی می شود و لازم است از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری به عمل آید.
وی با بیان اینکه طی این مدت دریا مواج و توفانی بوده و برای فعالیت های مرتبط مناسب نیست، از رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و گردنه های برفگیر را دارند، خواست زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان همچنین از بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، فرمانداری ها ، شهرداری ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، اداره های آب
و برق، راه و شهرسازی، سازمان آتش نشانی ، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها خواست با توجه به اخطاریه صادرشده، تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت های احتمالی بعمل آورند.
وی آسمان امروز گیلان را ابری و مه آلود، به تدریج بارندگی و وزش باد (طی شب بعضی نقاط شدید)، پاره ای نقاط رعد و برق، اواخر وقت ارتفاعات بالادست بارش برف عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد(بعضی نقاط شدید)، کاهش دما، ارتفاعات بالا دست بارش برف، پاره ای نقاط رعد و برق، اواخر وقت کاهش ناپایداری پیش بینی کرد.
غلامی بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته را با 19 درجه مربوط به رودبار و کمینه دمای فردا را با چهار درجه مربوط به جیرنده و دیلمان ذکر کرد ضمن آنکه بیشینه دمای امروز رشت 15 درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان گیلان نیز 11 درجه خواهد بود.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.