به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین چراغی اظهار داشت: این پروژه ها با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار شامل سه پست اسکله، سیلو غلات، مخازن روغن، مجتمع گردشگری دریایی (مارینا)، طرح زیباسازی و مبلمان شهری و نورپردازی در موج شکن غربی بندر است.
وی خاطرنشان کرد: تنوع بخشی به خدمات بندری با محوریت رشد صادرات و ترانزیت کالا و همچنین کاهش هزینه های قیمت تمام شده کالا برای صاحبان کالا از جمله اهداف اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان است.
چراغی افزود: با توجه به تقاضای بازار و صاحبان کالا، توسعه زیر ساخت های بندری و افزایش ظرفیت انبارها و سیلوهای غلات همچنین مخازن روغن خوراکی و مخازن سوخت در بندرانزلی انجام شده است.
وی اظهار داشت: تا پایان امسال این ظرفیت به یک میلیون و 750 هزار تن و در پایان سال آتی به بیش از 3 میلیون تن افزایش می یابد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه با برنامه های در دست اقدام مجتمع بندری انزلی از یک بندر تک محصولی و سنتی در سال آتی به بندری کاملا نوین نسل سوم و دارای صنایع تبدیلی و ارزش افزوده تبدیل خواهد شد، ادامه داد: ایجاد کارخانه آرد و کارخانه تولید روغن و همچنین پایانه صادراتی مجهز به مراکز سردخانه و سورتینگ و بسته بندی در برنامه توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی برای مجتمع بندری انزلی قرار دارد.
وی افزود: در سال آتی بندرانزلی به بندری کاملا مدرن با قابلیت پذیرش انواع کالاها و همچنین ایجاد ارزش افزوده مبدل خواهد شد.
چراغی همچنین از کاهش و به حداقل رساندن قیمت تمام شده کالا برای صاحبان کالا خبرداد و گفت: با تدابیر و زیرساخت های صورت گرفته جریان واردات، صادرات و ترانزیت کالاها را در درگاه های بندری استان گیلان تسریع و تسهیل بخشیده می شود.
چراغی تصریح کرد: با ارایه ایده ایجاد مارینا در بندر انزلی و در طول سواحل خزر و تشکیل شبکه مارینا توانستیم تحول بزرگی در زمینه گردشگری دریایی بوجود بیاوریم.
وی افزود: با انجام این اقدامات دریچه جدیدی درحوزه اقتصاد دریا پایه بر روی صنعت دریایی استان و کشور گشوده شد که حاصل آن خلق ثروت و اشتغال در استان خواهد بود.
چراغی در خاتمه تاکید کرد: همه این برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری ها در بندر انزلی در صورتی اهداف از پیش تعیین شده را محقق می کند که همه سازمان هایی که مکمل خدمات بندری با اداره بنادر گیلان همگام و هماهنگ باشند .
بندرگاه انزلی با 10 پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری بیش از شش میلیون تن کالا در سال بزرگترین بندر شمال کشور و یکی از مجهزترین بنادر حاشیه دریای خزر است.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.