به گزارش روز سه شنبه ایرنا، یونس محمودی درجلسه کارگروه تسهیل رفع موانع تولید شهرستان املش اظهار داشت:تاکنون به 256طرح درقالب اقتصاد مقاومتی درشهرستان املش 80میلیاردریال تسهیلات با بهره کم پرداخت شده است.
وی در این کارگروه با حضور معاون اقتصادی استاندارگیلان وچندتن ازمدیران کل وروسای بانکهای استانی وشهرستان افزود:با پرداخت این تسهیلات برای 312نفربه طورمستقیم شغل ایجادشده وبه طورغیرمستقیم برای 415نفراشتغال ایجادشده و از حیث پرداخت این نوع تسهیلات ،شهرستان املش رتبه سوم را در بین شهرستانهای گیلان کسب کرده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری درشهرستان املش 9و4دهم درصد است ادامه داد:درشهرستان املش یکهزار و 349نفر در دبیرخانه الکترونیک سامانه کارا ثبت نام کرده بودند که در مجموع 899 طرح با تقاضای اولیه 340 میلیارد ریال تسهیلات به دبیرخانه استان گیلان ارسال و از این میان 770 طرح دراستان گیلان مصوب شد.
محمودی مهمترین موانع موجود در این راستا را فقدان مراکز تبدیلی،فراوری ،بسته بندی ،عدم جذب سرمایه گذار،عدم تخصیص تسهیلات بانکی متعارف و یارانه ای عنوان کرد.
وی افزود:تاکنون 7جلسه برای کارگروه اقتصاد مقاومتی و 24جلسه سامانه کارا در شهرستان املش تشکیل شده و سهم املش از حیث پرداخت تسهیلات به این گونه طرح ها 16میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که 10میلیاردتومان فراگیر و 6 میلیارد و300میلیون تومان عشایری و روستایی بوده است.
فرمانداراملش همچنین گفت:2هزار و 699 کارگر در سال جاری درشهرستان املش بیمه شده اند.
شهرستان املش 66تعاونی فعال دارد و10تعاونی هم درحال دریافت مجوزهستند.
شهرستان املش با2بخش مرکزی ورانکوه در70 کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است.
7291 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.