ایرج شیارکار روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این تسهیلات بر اساس نوع ماشین آلات متغیر ، و با معرفی کشاورزان از اداره جهاد کشاورزی به بانک عامل برای خرید انواع کمباین برنج، تراکتور، نشاءکار و دروگر پرداخت شده و میزان آن نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 30 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت : این تسهیلات از خدمات دولت به کشاورزان و زارعان زحمتکش است و تجهیز و توسعه ماشین آلات زراعی در افزایش بهره وری محصولات، تاثیرگذار است.
وی همچنین از آغاز توزیع 690 تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان آستارا خبر داد و افزود: کشاورزانی که برای دریافت کود اقدام نکرده اند، پس از دریافت حواله به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در شهر لوندویل و دهستان ویرمونی مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: کودهای شیمیایی از نوع ازته، فسفاته و پتاسه است و اغلب در آستارا در کشت برنج، به عنوان مهمترین محصول این شهرستان استفاده می شود.
شیارکار از شخم زمستانه حدود 10 درصد اراضی شالیکاری آستارا خبر داد و شالیکاران را به منظور افزایش بهره وری اراضی به شخم زمستانی شالیزارها توصیه کرد.
در سال جاری از سه هزار و 200 هکتار شالیزارهای آستارا 14 هزار و 900 تن شلتوک برداشت و هشت هزار و 200 تن برنج سفید تولید شد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 6 هزار بهره بردار کشاورزی در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و بیشتر بهره برداران کشاورزی آن شالیکار هستند.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.