به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، در هفته دوازدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور ، تیم داماش گیلان برابر خوشه طلایی ساوه به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت و تیم چوکا نیز در تالش با نتیجه 2 بر یک سردار بوکان را مغلوب کرد.
بر این اساس و در جریان این رقابت ها، تیم فوتبال داماش گیلان که تاکنون در رقابت های فصل جاری لیگ دسته دوم نتایج خوبی را کسب کرده، برای به دست آوردن صدر جدول رو در روی تیم خوشه طلایی ساوه صدرنشین این رقابت ها قرار گرفت.
داماشی ها که هفته گذشته در یک دیدار خارج از خانه برابر سردار بوکان به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافته بودند در این دیدار سخت خارج از خانه نیز موفق به توقف حریف صدرنشین خود شدند و با این تیم به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند.
در این دیدار از گروه اول رقابت های لیگ دسته دوم کشور، دو تیم که به ترتیب رتبه های اول و دوم جدول را در اختیار داشتند، به مصاف هم رفتند و به نوعی در یک بازی شش امتیازی رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت با کسب تساوی ، هر تیم یک امتیاز از این بازی بدست آورد.
با توجه به این که تیم داماش در این دیدار سخت، مهمان بود و برابر تیم قدرتمند و صدرنشین خوشه طلایی ساوه قرار گرفته بود، اما با کسب تساوی در این بازی ، از مکان دوم به رده چهارم جدول رده بندی تنزل یافت.
البته در این دیدار تیم خوشه طلایی ساوه به دلیل میزبانی سودای پیروزی در این بازی سخت را داشت تا با کسب سه امتیاز از تیم داماش ، نه تنها به صدرنشینی خود ادامه دهد، بلکه فاصله اش را با تیم داماش و همچنین سایر مدعیان این گروه افزایش دهد.
از طرف دیگر نیز تیم فوتبال داماش گیلان با همین طرز تفکر رو در روی صدرنشین گروه اول رقابت های لیگی دسته دوم قرار گرفت و هدف کادر فنی این تیم پیروزی برابر خوشه طلایی ساوه بود تا این تیم علاوه بر صعود به صدر جدول، بتواند یک پیروزی شیرین و حساس را در دیدار سخت خارج از خانه کسب کند.
گرچه در این دیدار هر دو تیم صاحب فرصت های گلزنی شدند اما در نهایت هیچ یک از تیم های داماش و خوشه طلایی ساوه نتوانستند به گل برتری دست یابند تا در نهایت این بازی با نتیجه مساوی صفر بر صفر پایان یابد تا هر دو تیم با این تساوی و با توجه به نتایج کسب شده توسط سایر تیم ها، دو پله در جدول رده بندی گروه خود سقوط کنند.
البته تساوی در این دیدار بیشتر به ضرر تیم میزبان ( خوشه طلایی ساوه) بود چون این تیم بهترین فرصت تداوم صدرنشینی و افزایش فاصله با سایر رقبایش را از دست داد و هیچ بعید نیست که این تیم نتواند دوباره به صدر جدول بازگردد چون سایر تیم های مدعی نتایج خوبی را طی هفته های جاری کسب کرده و همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهند.
با این وجود تیم داماش نیز که در دو بازی متوالی برابر حریفان خود در خارج از خانه روبرو شده، برای دور برگشت کار راحت تری پیش رو دارد و با تیم هایی همچون سردار بوکان و خوشه طلایی ساوه در دور برگشت باید در رشت رو در رو شود که به طور حتم این یک امتیاز ارزشمند برای داماشی ها محسوب می شود.
با توجه به نزدیکی فاصله امتیازات تیمها در جدول رده بندی، به طور حتم میزبانی در دیدارهای سخت و حساس یک امتیاز ارزشمند محسوب می شود که در این بین، تیم داماش می تواند در هفته های پایانی رقابت های لیگ دسته دوم با خیال راحت تر در خانه و در رشت به مصاف رقبای سرسخت خود برود.
اما تیم فوتبال چوکای تالش دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته دوم که به همراه تیم داماش در گروه اول این مسابقات قرار دارد ، در هفته دوازدهم این رقابت ها در تالش پذیرای تیم فوتبال سردار بوکان بود.
تیم فوتبال چوکا تالش در این دیدار خانگی با نتیجه 2بر یک برابر تیم سردار بوکان به برتری رسید تا این تیم علاوه بر کسب دومین پیروزی متوالی خانگی خود ، همچنان روند صعودی خود در رقابت های لیگ دسته دوم را طی کند.
در جریان این مسابقه ، تیم فوتبال چوکا تالش ابتدا در دقیقه 15 توسط محمد نوروزی به گل برتری دست یافت تا نیمه اول را با پیروزی به رختکن برود اما در نیمه دوم تیم سردار بوکان در دقیقه 62 توسط محمد آژیر کار را به تساوی کشاند.
پس از این گل ، تیم چوکا تالش بر شدت حملات خود افزود و تیم سردار بوکان را تحت فشار قرار داد تا اینکه در دقیقه 90 تیم چوکا صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را محمد دادرسی به گل پیروزی تیم چوکا تبدیل کرد تا این تیم هر سه امتیاز این دیدار خانگی را کسب و به رتبه سوم جدول صعود کند.
تیم چوکا نیز با توجه به نتایجی که کسب کرده همانند داماشی ها امیدوارند که در پایان رقابت های فصل جاری بتوانند یکی از مقام های اول یا دوم گروه خود را کسب و شانس حضور در رقابت های لیگ دسته اول را بدست بیاورند.
این در حالی است که هم اینک تیم فوتبال چوکا تالش به دلیل تفاضل گل کمتر در مکان سوم جدول رده بندی قرار دارد وگرنه این تیم با تیم های اول و دوم گروه خود هم امتیاز است و با یک لغزش تیم های صدر جدولی ، چوکا می تواند جای آنان را در صدر جدول بگیرد که در این راستا، هواداران این تیم نیز امیدوارند که چوکا در ادامه رقابت های لیگ دسته دوم نتایج قابل قبولی را کسب تا شانس حضور این تیم در لیگ دسته اول کشور افزایش یابد.
هم اینک تا پایان هفته دوازدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور و در گروه اول ، تیم های فوتبال مقاومت تهران ، خوشه طلایی ساوه و چوکا تالش با کسب 22 امتیاز و به دلیل تفاضل گل ، به ترتیب در مکان های اول تا سوم جدول قرار دارند و تیم فوتبال داماش گیلان نیز با کسب 21 امتیاز در مکان چهارم جدول رده بندی قرار دارد.
اما تیم فوتبال شهرداری فومن دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته دوم کشور در گروه دوم این رقابت ها که شرایط مناسبی در جدول رده بندی گروه خود ندارد، در هفته دوازدهم این مسابقات رو در روی تیم آرمان گهر سیرجان قرار گرفت.
تیم شهرداری فومن در این دیدار با نتیجه سه بر یک برابر مهمان خود به پیروزی دست یافت تا پس ار مدت ها این تیم طعم شیرین پیروزی را بچشد و هر سه امتیاز این دیدار خانگی را کسب کند که با این پیروزی خانگی ، تیم شهرداری فومن 11 امتیازی شد و در مکان دوازدهم جدول رده بندی گروه دوم این مسابقات قرار گرفت.
تیم فوتبال شهرداری فومن که هم اینک بعنوان یکی از تیم های انتهای جدولی گروه خود باید برای حفظ سهمیه لیگ دسته دومی خود تلاش کند که البته این امر دور از دسترس نیست چون تا پایان رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور فرصت زیادی باقی است و تیم فوتبال شهردای فومن این فرصت را دارد که با کسب چند نتیجه مطلوب، به میانه های جدول گروه خود صعود کند.
در رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور ، 28 تیم در دو گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند که در نهایت تیم های اول هر گروه و برنده تیم های دوم به رقابت های لیگ دسته اول کشور صعود می کنند.
استان گیلان سه نماینده در رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور دارد که تیم های فوتبال چوکا تالش و داماش گیلان در گروه اول و تیم شهرداری فومن در گروه دوم این دوره از رقابت ها حضور دارند.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.